Prestigelös löneansvarig till Stenhusgruppen
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Danderyd
2021-03-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Prestigelös löneansvarig till Stenhusgruppen" (publicerad 2021-04-30) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Danderyd,
Solna,
Sundbyberg,
Lidingö,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Danderyd,
Solna,
Sundbyberg,
Lidingö,
Sollentuna eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Är du en positiv och driven löneadministratör som söker en självständig och varierande roll med många kontaktytor? Stenhusgruppen, med kontor i Danderyd, ligger i framkant när det kommer till hållbart företagande, de månar om kvalitet och miljö och blev nyligen utnämnda till Gasellföretag för andra året i rad. Låter detta som en roll för dig? Sök tjänsten som löneansvarig redan idag!
Publiceringsdatum2021-03-30Dina arbetsuppgifterSom löneansvarig hos oss blir du en del av ett engagerat team om tre personer som rapporterar till bolagets ekonomichef.
Du kommer i huvudsak att arbeta med följande arbetsuppgifter:
* Helhetsansvar för löneprocessen (arbetare och tjänstemän)
* Huvudansvar för Hogia Bygglön plus
* Säkerställa en effektiv och kvalitetssäker löneprocess
* Utveckla och förbättra processer och rutiner
* Ansvara för att företaget följer GDPR
* Rapportera till Byggnads och Seko
* Upprätta kontrakt för nyanställningar
* Ansvara för månads-och årsavslut
* Semesterberäkning
* Avstämning/ periodisering av lönekonton.
* HR-administration såsom lönekartläggning, rapportering av arbetsmiljö etc.
Vem är du?
Vi söker dig med flera års erfarenhet av att ha arbetat med lön från ax till limpa, gärna från ett mindre bolag där du haft ett övergripande ansvar och arbetat verksamhetsnära. Ett krav för tjänsten är att du har arbetat med kollektivavtalsanslutna löner och meriterande är om du dessutom har erfarenhet från Byggnads. Rollen kräver goda kunskaper i svenska i tal och skrift och basala kunskaper i engelska i såväl tal som skrift. Meriterande är om du har arbetat i Hogia lön alternativt om du har erfarenhet från olika system och har lätt för att lära dig.
För att lyckas i rollen som löneansvarig hos oss tror vi att du är konsultativ och har en utpräglad servicekänsla. Du är noggrann och strukturerad och har förmågan att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare tror vi att du drivs av att arbeta med förändringar och förbättringar av processer och rutiner. Det är viktigt att du är självgående och ansvarskännande samtidigt som du trivs med att arbeta nära dina kollegor och ser till teamets gemensamma mål.
Vi erbjuder
Hos oss erbjuds du en bred, spännande och utvecklande roll som även innebär stort eget ansvar. Du blir en del av en mindre koncern, en driven men avslappnad och familjär arbetsplats med högt i tak och engagerade medarbetare.
Sista ansökningsdag
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta Jurek Rekrytering och Bemanning och ansvarig rekryteringskonsult Emma Liljeqvist på tel. 070 471 17 53/
emma.liljeqvist@jurek.se alternativt Evelina Thimper på 070 696 67 10/
evelina.thimper@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du välkommen med din ansökan så snart som möjligt via
www.jurek.se.Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324),
http://www.jurek.se/ Jobbnummer 5662456
Observera att sista ansökningsdag har passerat.