Portföljcontroller till Controllerenheten på Kundmötesavdelninge

Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Avdelningen och enheten

Kundmötesavdelningen bildades 1 juni 2017. Avdelningens ansvarsområden är Skatteupplysningen, servicekontoren, Skatteverkets webbplats, Skatteverkets närvaro i sociala medier avseende Skatteverkets tjänster, strategisk och i flera delar operativ utveckling av digitala tjänster samt kundens hela upplevelse. Avdelningen består av en tjänsteutvecklingsenhet, en controllerenhet, två servicekontorsenheter och Skatteupplysningen som består av fem enheter.

Controllerenheten samordnar, stödjer, utvecklar och förvaltar avdelningens arbete med verksamhetsplanering och uppföljning samt ekonomi inklusive budget och prognoser. Enheten ansvarar också för ledningsstöd avseende servicekontoren och Skatteupplysningen. Enheten ansvarar även för bland annat avdelningens analysarbete. Vi söker en portföljcontroller till controllerenheten. Placeringsort är Solna.

Dina arbetsuppgifter som controller innebär arbete med budgetering, prognosarbete, uppföljning, analys och övriga frågor som inryms i ekonomisk styrning samt kontroll och utfall av löpande ekonomiarbete. Uppdraget att vara portföljcontroller kommer kombineras med andra på enheten förekommande arbetsuppgifter, till exempel att bereda inköp till tjänsteutvecklingsverksamheten.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter


som är till nytta för allmänhet och företag


med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald


som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling


med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


har en högskoleutbildning inom ekonomi om minst 120p/180hp


är utvecklingsorienterad och nytänkande


stödjer och samverkar


har en god kommunikationsförmåga


är resultat- och målinriktad.

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av liknande arbete och/eller tjänsteutvecklingsenhetens ansvarsområden inom Skatteverket. Det är även meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete på annan myndighet.

Du ska uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy

Anställningen är tillsvidare. Vi tillämpar provanställning.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-10-27

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johan Falksäter, enhetschef 010-576 43 77
Marie Lindwall, HR-konsult 010-574 57 03
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42
Maria Arveheim, facklig kontaktperson ST 010-574 91 74

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Korta Gatan 10
17194 Solna

Kontorsadress
Korta Gatan 10

Jobbnummer
3772425

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: