Politikersamordnare till medborgardialog
Norrbottens Läns Landsting / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrbottens Läns Landsting i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Arbetsplats: Kanslienheten
Referensnummer: 193967
Om arbetsplatsen
Kanslienheten ingår i verksamhetsavdelningen som utgör en del i regiondirektörens stab. Avdelningen består av tre enheter, kanslienheten, hälso- och sjukvårdsenheten samt läkemedelsenheten, som alla har strategiska och regionövergripande uppgifter.
Kanslienheten ansvarar för områdena arkiv, registratur, sekretariat för styrelse och fullmäktige, patientnämnd, fullmäktiges beredningar, beredskap, säkerhet, juridik samt administrativ utveckling och dokumentstyrning.
Publiceringsdatum2017-07-20Dina arbetsuppgifterRegionfullmäktige har tillsatt 5 stycken beredningar som har i uppdrag att genomföra medborgardialoger och därigenom förmedla kunskap om medborgarnas behov till regionfullmäktige samt att öka medborgarnas demokratiska inflytande och engagemang.
Som beredningssekreterare ger du tjänstemannastöd och administrativ service till regionfullmäktiges 5 beredningar. Tillsammans med ordförande planerar och genomför du möten, utbildningar, medborgardialoger, studiebesök och sammanträden. Samt bistår med analyser och rapportskrivning.
Arbetet innebär bland annat att samla in, bearbeta och presentera fakta och information på ett strukturerat och pedagogiskt sätt. Arbetet innebär även löpande administrativa uppgifter såsom arvodes- och fakturahantering samt webbpublicering.
Regionen arbetar med att utveckla arbetet med medborgardialoger och du kommer att få ta en aktiv del i detta arbete.
BakgrundDu har en akademisk utbildning inom statsvetenskap eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete i en politisk styrd organisation är önskvärt liksom kunskap om och erfarenhet av kvalificerat analys- och utredningsarbete.
Du behöver kunna formulera dig väl i tal och skrift då arbetet innebär protokollskrivning och framtagande av rapporter och du förväntas även genomföra vissa presentationer och interna utbildningar inom området.
Du har en vana att omvärldsbevaka och en förmåga att kunna leverera underlag efter behov. Arbetet kräver att du har ett helhetsperspektiv och ett proaktivt arbetssätt. Du är strukturerad och har en problemlösande förmåga.
Som person har du lätt för att samarbeta med olika aktörer och har ett serviceinriktat och prestigelöst förhållningssätt.
Det är meriterande med erfarenhet av redigering och publicering på webb. Då resor ingår är det viktigt att du har körkort.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsfakta
Tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.
Vill du veta mer?
Christina Kleemo, kanslichef
e-post
christina.kleemo@norrbotten.se telefon 0920-28 42 71
Micke Boström, beredningssekreterare
e-post
micke.bostrom@norrbotten.se telefon 0920-28 41 49
Fackliga företrädare
Maria Sjöberg, SACO, tfn 0920-28 43 59
Per Vestin, Vision, tfn 0920 - 28 43 91
Sista ansökningsdag är den: 2017-08-31
Varaktighet, arbetstid
Dagtid, måndag-fredag Tillsvidare
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristina Kleemo
christina.kleemo@norrbotten.seFöretagNorrbottens läns landsting
AdressNorrbottens läns landsting
Robertsviksgatan 7
97189 Luleå
KontorsadressRobertsviksgatan 7
Jobbnummer 3611004
Observera att sista ansökningsdag har passerat.