Polismyndigheten Värmland söker Receptionist
Polismyndigheten Värmland / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Torsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Torsby,
Sunne,
Hagfors,
Munkfors,
Arvika eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten Värmland i Torsby,
Arvika,
Filipstad,
Karlstad,
Kristinehamn eller i
hela Sverige Polismyndigheten Värmlands inriktning är den lokalt förankrade polisen med närvaro i hela länet. Vi strävar mot en hög synlighet och tillgänglighet för länets alla invånare. Verksamheten utgår från en operativ avdelning som leds av en operativ chef samt två bitr operativa chefer. Den operativa avdelningen stöds av förvaltningsfunktioner som ingår i en stab. Flexibiliteten och helhetsperspektivet i arbetet samt planeringen tillförsäkras genom vår operativa ledning och en samordning i fyra polisområden. Centralorterna i respektive polisområde är Karlstad, Arvika, Torsby och Kristinehamn. Vårt fokus är att arbeta mot drogrelaterad brottslighet med fokus på ungdomar. Idag är vi 600 anställda varav 470 poliser och 130 civila.
Vi söker nu en Receptionist till Polisområde Norr med placering Torsby
Vi söker dig som vill vara Polisens ansiktet utåt och arbeta i vår reception på polisstationen i Torsby. Du kommer att arbeta med olika administrativa arbetsuppgifter som främst innefattar service till allmänheten. Arbetsuppgifterna består av framställning/utlämning av pass och ID-kort, hantering av hittegods och tillstånd. Ett internationellt passsystem finns vilket innebär att fotografering och fingertryckstagning sker vid ansökningstillfället. Ett nationellt ID-kort kan nu sökas hos polisen.
Publiceringsdatum2011-11-22KvalifikationerDu har gymnasieutbildning. Erfarenhet från arbete i reception eller arbete med kondkontakter och/eller erfarenhet från administrativt arbete inom offentlig sektor är ett krav. Du har goda kunskaper i svenska och engelska. Erfarenhet från ekonomiadministrativt arbete är meriterande. Arbetet kräver stor noggrannhet och god datavana eftersom arbetet innebär arbete i olika dataregister. Du har lätt för att samarbeta men måste också ta egna initiativ och arbeta självständigt. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Arbetstidsförläggningen innebär delvis arbete under vissa kvällar.
Vi värdesätter kunskaper och erfarenheter som tillför myndigheten kompetens ur ett mångfaldsperspektiv.
Tjänsten avser tillsvidare anställning, heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. På grund av att tjänsten är säkerhetsklassad ska du vara svensk medborgare. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter registreras. Genom din ansökan godkänner du denna registrering.
För ytterligare upplysningar kontakta Carina Hertzberg, chef på tel 010-5670178, 070-6098995 eller stationsbefäl Andreas Uppvall tel 070-6091547. Facklig företrädare för ST är Monica Hedin tel 010-5670232.
Din ansökan med CV och personligt brev varför du söker tjänsten skall märkas med diarienummer AAA-713-8364/11 och skall ha inkommit till Polismyndigheten Värmland, Box 157, 65105 Karlstad eller via e-post till
rekrytering.varmland@polisen.se SENAST 2011-12-08
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-08
Ange följande referens när du ansöker: AAA-713-8364/11
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering.varmland@polisen.seKontaktCarina Hertzberg, Chef, 070-609 89 85, 010-56 791 78 (arb.)
Andreas Uppvall, Stationsbefäl, 070-609 15 47
Facklig kontaktMonica Hedin, Ordförande ST, 010-56 702 32 (arb.)
FöretagPolismyndigheten Värmland
AdressPolismyndigheten Värmland
Box 157
65105 Karlstad
KontorsadressInfanterigatan 22
Karlstad
KontaktuppgifterTelefonnummer: 114 14
Faxnummer: 054-183004
E-postadress:
polismyndigheten.varmland@polisen.se Jobbnummer 1085806
Observera att sista ansökningsdag har passerat.