Planeringssekreterare

Stenungsunds kommun, Kanslienheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, Kanslienheten i Stenungsund

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun, är en expanderande kustkommun med ca 25000 invånare, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhetssyn, öppenhet, delaktighet och insyn är ledord i vår organisation.

I sektor stödfunktioner ingår Personal, Ekonomi, Kansli, Information & teknik, Näringsliv, Måltid, Folhälsa och Lokalresursplanering.

Publiceringsdatum
2014-12-15

Arbetsuppgifter
Du kommer arbeta med att följa upp målformuleringar inför bokslutet, samordna kvalitets- och ekonomifrågor som rör verksamheterna och därefter sammanställa material. Du kommer också att arbeta med ekonomisk uppföljning. Du är kommunens representant för arbetet Kommunernas kvalitet i korthet KKIK (övergripande kvalitetsarbete). Inslag i arbetet är att samordna och leda arbetsgrupper för gemensamma projekt, att ha dialog samt avstämningar med kommunledning och övriga chefer i avsikt att skapa bättre förutsättning för kommunens sammanhållna planering i de givna frågorna. I arbetsuppgifterna kan också ingå att arbeta med olika former av utredningsarbete, vara sekreterare i utskott, upprätta yttranden, sammanställa statistik, fakturahantering, redovisning och undersökningar med mera. I rollen ingår att ha ett nära samarbete med övriga medarbetare på enheterna. Tjänstgöringsgraden på respektive funktion kommer att variera över tid.

Kvalifikationer
Som planeringssekreterare ska du ha förmåga att leda och driva uppdrag mot angivna mål, ta initiativ till utveckling inom området samt mycket god språklig förmåga och kunna analysera sammanhang på ett enkelt och pedagogiskt sätt.

Som person är du noggrann, flexibel, engagerad och ser till helheten.
Högskoleexamen med lämplig inriktning, exempelvis förvaltningshögskolan, är ett krav. Det är en fördel om du har erfarenhet inom några av angivna områden. Vi ser gärna att du har en god pedagogisk och analytisk förmåga. Du arbetar gärna såväl självständigt som i team. Du har lätt att uttrycka dig i tal och i skrift.

ÖVRIGT
Urval av sökande kommer att ske löpande. Annonsen kommer att finnas tillgänglig som längst under två veckor, till och med 29 december.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2015-01-01 , upphör: 2015-08-21 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-29
Ange följande referens när du ansöker: A439448
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Doris Eliasson, Kanslichef 0303-738324 doris.eliasson@stenungsund.se

Företag
Stenungsunds kommun, Kanslienheten

Adress
Stenungsunds kommun, Kanslienheten
444 82, Stenungsund
44482 Stenungsund

Kontorsadress
Strandvägen 15 44482 Stenungsund

Jobbnummer
2102020

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun, Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun, Kanslienheten: