Planeringsledare till enheten Planering och tillsyn
Härryda kommun, Sektorn för utbildning och kultur / Kontorsjobb / Härryda
2014-01-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Planeringsledare till enheten Planering och tillsyn" (publicerad 2017-08-24) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Härryda,
Lerum,
Partille,
Bollebygd,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härryda kommun, Sektorn för utbildning och kultur i Härryda,
Mölndal,
Kungsbacka,
Lilla Edet,
Mariestad eller i
hela Sverige Härryda kommun består av orterna Mölnlycke, Landvetter, Härryda, Hindås, Rävlanda och Hällingsjö. Till centralorten Mölnlycke är det tio minuters bilfärd och 15 minuters bussfärd från centrala Göteborg. Kommunen har ca 35 500 invånare. Närheten till både natur och storstad lockar många att bosätta sig här. Landvetter flygplats ligger mitt i kommunen. I den kommunala förvaltningen arbetar ca 2 700 personer. Kommunen har stor inflyttning av barnfamiljer och är en barnvänlig och expansiv del av Göteborgsregionen.
Planering och tillsyn har kommunens uppdrag att följa upp barn och elever i fristående verksamheter eller i andra kommuners förskola eller skola. Enheten ansvarar för fysisk planering och befolkningsuppföljning för verksamheterna förskola och skola. Enheten utför tillsyn på fristående förskolor i kommunen. Sektorns övergripande IT-planering ligger också inom enheten. Planering och tillsyn utför utredningar och håller samman processer på uppdrag av verksamheterna kommunal förskola, grundskola, gymnasium. Enheten arbetar också med att ge information och service till vårdnadshavare. Enheten består av åtta medarbetare med olika kompetenser som leds och av en enhetschef.
Publiceringsdatum2014-01-21ArbetsuppgifterDu som planeringsledare har en mycket viktig funktion. Du leder olika processer och samverkar med andra enheter och sektorer. Du arbetar bland annat med att hantera barn- och elevprognoser och planera förskolans- och skolans lokaler i samverkan med kommunens fastighetsfunktion. I arbetsuppgifterna ingår att analysera statistik, göra utredningar och ge underlag för politiska ärenden, skriva protokoll, hantera skolval, ge service och information till brukare.
KvalifikationerI rollen som planeringsledare är det viktigt att du har förmågan till helhetssyn utifrån ett kommunperspektiv. Du ansvarar för att hålla samman olika projekt eller processer och behöver vara bra på att följa upp och strukturera arbetet. Det är också viktigt att du är tydlig i din kommunikation och att du kan samarbeta med många aktörer. Som planeringsledare behöver du ha god administrativ förmåga.
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom exempelvis offentlig förvaltning, ekonomi eller samhällsvetenskap och är bra på att formulera dig i tal och skrift. Du kan även ha annan högskoleutbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet. Kunskaper i officepaketet och körkort är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tjänsten är ett föräldravikariat på 10 månader på heltid. Tillträde: 15 april 2014
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-02-04
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Om du önskar skicka din ansökan med brev/mail tar vi emot den på adress:
Härryda kommun, Personalfunktionen, 435 80 Mölnlycke eller
personal@harryda.seKom ihåg att ange referensnumret på den tjänst du söker.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Härryda kommun har upphandlade avtal.
Ange följande referens när du ansöker: A373213
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElin Rosén, Enhetschef 031-724 61 65
Facklig kontaktVision, Jennie Andersson 031-724 63 42
FöretagHärryda kommun, Sektorn för utbildning och kultur
AdressHärryda kommun, Sektorn för utbildning och kultur
43580 Mölnlycke
Jobbnummer 1756402
Observera att sista ansökningsdag har passerat.