Planerare inom vård- och omsorgsboenden
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.
Vill du ha ett självständigt och omväxlande arbete? Vi söker nu planerare till våra vård- och omsorgsboenden.
Skicka in din ansökan, vi är nyfikna på dig!
Publiceringsdatum2018-11-22Dina arbetsuppgifterSom planerare inom vård och omsorgsboende har du ett självständigt och omväxlande arbete med uppgifter som varierar från dag till dag. I din roll ingår att prioritera, hantera information och skapa struktur. Du stödjer och servar enhetscheferna med olika administrativa uppgifter. Du arbetar i våra olika verksamhetssystem såsom Heroma, Time Care, Proceedo och Laps Care (på vissa enheter).
Som planerare bidrar du med nytänkande för att systematiskt utveckla verksamheten. Du har ett stort engagemang och har förmågan att samarbeta med såväl medarbetare, ledning och kunder. I rollen som planerare är du placerad lokalt i närhet till enhetschef och verksamhet. Planeraren arbetar under enhetschefens ledning.
Exempel på arbetsuppgifter som kan ingå i rollen:
-Bemanning på kort- och långsikt
• Behjälplig vid semesterplanering
• Behjälplig med schema
• Fakturahantering, kontering och beställningar
• Hantering av olika behörigheter
• Planering via Laps Care (i dagsläget enbart på vissa enheter).
KvalifikationerDu som söker har gymnasieexamen med administrativ inriktning, vård- och omsorg alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet från administrativt arbete såsom planering, bemanning och administration. Det är en fördel om du har erfarenhet av vård- och omsorgsarbete. För tjänster med placering på Demenscentrum tillkommer erfarenhet av att hantera flöde och logistik vid korttids- och växelvårdsverksamhet.
Givetvis har du datorvana och erfarenhet av arbete i IT-baserade system och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. För tjänster med placering vid Demenscentrum tillkommer krav på erfarenhet av arbete i Procapita vilket är meriterande för övriga tjänster. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av arbete i Heroma och Time Care liksom kundplanering i Laps Care. Det är också meriterande om du har utbildning inom Microsoft och Office-paketet.
För att lyckas i rollen är du en social och serviceinriktad person. Som planerare behöver du vara flexibel och kan hantera olika processer parallellt med varandra liksom att arbetsbelastningen kan växla (stresstålig). Att vara strukturerad och noggrann är också egenskaper som vi efterfrågar.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder 19 stycken tillsvidareanställningar på heltid med start 1 mars eller enligt överenskommelse.
Du arbetar måndag till fredag med veckoarbetstid 40 tim/vecka utifrån heltidstjänstgöring. Då enheterna är olika i volym varierar omfattningen administrativt stöd mellan enheterna från 50-100 %. Vissa av tjänsterna innebär därför placering på två olika enheter.
Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta Anna Björnlund, enhetschef på telefon 044-13 63 54 eller Susanna Schönauer, enhetschef på telefon 044-13 65 69 eller Agneta Olofsson, enhetschef på telefon 044-13 47 56.
Sista ansökningsdag är 2018-12-09.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 mars eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-09
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2018/874
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Björnlund, enhetschef 044-13 63 54
Susanna Schönauer, enhetschef 044-13 65 69
Agneta Olofsson, enhetschef 044-13 47 56
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 4471623
Observera att sista ansökningsdag har passerat.