Placeringshandläggare på Spink
Göteborgs kommun / Socialsekreterarjobb / Göteborg
2025-12-12
Visa alla socialsekreterarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Beskrivning
Vill du bli en del av vårt placeringsteam? Då en av våra placeringshandläggare går vidare till annat uppdrag i staden söker vi nu hennes ersättare.
Spink är en samlad placerings- och inköpsfunktion för socialförvaltningarna och förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad. Avdelningen tillhör organisatoriskt socialförvaltning Sydväst men arbetsplatsen finns på Stora Badhusgatan i centrala Göteborg. Spink erbjuder placeringsstöd till förvaltningarna i individärenden och samordnar förvaltningarnas systematiska leverantörsuppföljning samt förvaltningarnas arbete med behovsförsörjning och kategoristyrning. Spink har även i uppdrag att genom systematisk uppföljning av privata leverantörer motverka välfärdsbrott.
När ett nytt regiongemensamt it-stöd, PRIIS, införs i början av 2026 kommer Spink även att ansvara för systemförvaltning, registervård, leverantörsuppföljning och juridiskt stöd i komplicerade inköpsärenden för nio av Göteborgsregionens övriga kommuner.
Arbetsuppgifter
Som placeringshandläggare ansvarar du för att ta emot och handlägga placeringsförfrågningar från socialförvaltningarna och förvaltningen för funktionsstöd. Det innebär att du ansvarar för att matcha inkommen placeringsförfrågan mot lämpliga utförare i verksamhetens utförarregister och därefter rekommendera ett eller flera placeringsalternativ som är lämpliga för den brukare som förfrågan avser.
Tillsammans med dina kollegor i placeringsfunktionen ansvarar du också för att genomföra verksamhetsbesök där vi följer upp att stadens leverantörer har en god kvalitet på sin verksamhet. Du medverkar även i avtalsgrupper inför ramavtalsupphandling och i dialogmöten med interna och externa utförare. Du förväntas hålla dig löpande uppdaterad kring utvecklingen inom området och deltar i samverkansforum tillsammans med placerande förvaltningar.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och självständigt arbete med stora möjligheter att vara med och utveckla verksamheten. Du kommer till en kunnig, engagerad och positiv arbetsgrupp där vi värdesätter teamwork och där dina erfarenheter, tankar och idéer tas tillvara.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen, eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, samt erfarenhet av att arbeta som socialsekreterare inom kommunal socialtjänst. Särskilt meriterande är erfarenhet av att ha arbetat som socialsekreterare inom vuxenområdet (boende, beroende och/eller funktionsstöd). Det är även meriterande om detta arbete skett inom Göteborgs Stads socialtjänst. Har du dessutom erfarenhet från utförarverksamhet samt av placeringsverksamhet och leverantörsuppföljning är det meriterande. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av att ha deltagit i avtalsgrupp.
God datavana är ett krav och det är en fördel om du har körkort.
Dina personliga egenskaper
Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet.
Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt.
Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och gruppens arbetsuppgifter. Du tänker på de vi är till för och deras bästa. Du gör ditt bästa för att göra klart alla arbetsuppgifter på rätt sätt och följer upp hur det blev.
Du förmedlar information och idéer på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du säkerställer att ditt budskap går fram. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.
Övrigt
Vi planerar att hålla intervjuer 21 och 22 januari.
För att uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Publiceringsdatum2025-12-12Om företagetSocialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.
I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.
Ersättning enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/808".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Socialförvaltningen Sydväst
Kontakt Johanna Larsson
johanna.larsson@socialsydvast.goteborg.se 031–3660296 Jobbnummer 9642279