Personlig handläggare Funktionshinder

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Karlstad, Kristinehamn, Säffle, Nacka, Sunne eller i hela Sverige

Referens: 021523-2012

Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.

Försäkringskassan söker

Personlig handläggare Funktionshinder

Placering Lokalt Försäkringscenter Karlstad

Arbetsuppgifter och ansvar

Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett ärende oberoende ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att handlägga och utreda rätten till ersättning i enhetlighet med lagar och förordningar. Du kommer att arbeta med att handlägga olika former av funktionshinderförmåner. Arbetet innebär nära kontakt med bl.a. funktionshindrade och föräldrar till sjuka/funktionshindrade barn, liksom informationsträffar med handikapporganisationer och andra partners som berörs av funktionshinderförmåner. Vidare ingår det att samordna insatser i samverkan med vårdgivare och andra aktörer.

Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2012-03-28

Kvalifikationer
Vi söker dig som

• har akademisk examen (minst 120p/180hp), gärna inom samhälls- eller beteendevetenskap (vid omplacering är detta inte ett krav);
• är initiativtagande och serviceinriktad;
• har gott omdöme och god analytisk förmåga;
• har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroende i kontakter med kunder och samarbetspartner;
• är stabil som person;
• uttrycker dig väl i tal och skrift;
• har goda omvärldskunskaper samt förstår och värdesätter människors olikheter;
• har körkort för personbil. 

Det är meriterande om du har

• erfarenhet av kundkontakter och liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag;
• kunskap om socialförsäkringen. 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrig information
Anställningen är tills vidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Resor i tjänsten förekommer.

Vill du veta mer om tjänsterna är du välkommen att kontakta Enhetschef Mirela Memic tfn010-112 62 26. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Sara Naremark tfn 010-119 51 94. Fackliga kontaktpersoner är för ST Bengt Skogberg tfn 010-112 68 65, för SACO Daniel Björck tfn 010-112 68 77 och för SEKO Ebrima Dibba 010-116 91 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 021523-2012 senast den 11 april 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1199483

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: