Personalstrateg inom arbetsrätt, avtal och förhandlingar

Strängnäs kommun, Personalavdelningen / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Personalavdelningen i Strängnäs

Strängnäs kommun utvecklar individen, verksamheten och samhället! Våra 2 000 medarbetare verkar i en dynamisk organisation som gärna prövar nya vägar för att nå sina mål.
Kommunens 33 500 invånare bor i attraktiva tätorter som Strängnäs, Mariefred, Åker och Stallarholmen, eller i mindre orter med landsbygdskaraktär. Till Stockholm tar du dig på mindre än en timme.

Strängnäs kommun arbetar med medborgarnas behov i centrum - hållbart över tiden.

Personalavdelningen driver och samordnar kommunens arbetsgivarpolitiska arbete och sköter löneadministrationen. Kommunens säkerhetsfunktion är också knuten till avdelningen. HR-funktionen arbetar både övergripande och strategiskt med arbetsgivarfrågor och är en resurs för kärnverksamhetens chefer i första hand. Vi visar engagemang, uppnår resultat, främjar länkande och bidrar till utveckling.

Vi erbjuder dig en arbetsplats i utveckling och värdeskapande i fokus. Vår grupp på 14 medarbetare har bred kompetens och vi värnar om varandras arbetsmiljö.

Publiceringsdatum
2014-09-24

Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag

• driva det arbetsrättsliga arbetet i kommunen, såsom att ta fram underlag för lokala kollektivavtal, skapa riktlinjer för arbetsrättslig tolkning, ta fram stödprocesser för MBL och samverkan, så att personalavdelningen stödjer utifrån verksamheternas behov.
• driva och samordna lönebildningsfrågor, utveckla en hållbar löneöversynsprocess och skapa bra underlag och former för lönesättning.
• vara experten i arbetsrättsliga frågor för chefer och kollegor och vara länken till bl a SKL.
• planera för utbildningar inom arbetsrätt och lönebildning.
• delta både i det strategiska utvecklingsarbetet inom HR och i övriga förekommande arbetsuppgifter inom avdelningen.

Kvalifikationer
Din kompetensprofil

Du lyckas bäst hos oss om du drivs av att kunna leverera mervärde till våra chefer. Värdeord som respekt och öppenhet ligger dig varmt om hjärtat. Dessutom har du lätt att vara tydlig i din kommunikation och uppskattar att bidra till andras och egen utveckling. Du har ett strukturerat arbetssätt med god planeringsförmåga och kan agera beroende på olika sammanhang. Du kan och vill hantera många parallella processer samtidigt. Du känner stort engagemang för arbetsgivarfrågor i välfärdssektorn och har en stark inre drivkraft.

Utbildningsbakgrund
Vi söker dig som har en akademisk examen som vi bedömer som relevant, exempelvis inom juridik eller från personalvetarprogrammet.

Erfarenheter
Du har flera års erfarenhet av att arbeta strategiskt och operativt med HR-frågor.
Du har gedigna kunskaper i arbetsrätt och lönebildning i allmänhet och i avtalsområdet inom den kommunala sektorn i synnerhet. Du har med gott resultat bedrivit förhandlingar och har förtroendefullt samverkat med arbetstagarorganisationer.

Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Som sökande ber vi dig att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Arbetstiden är rökfri. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid. Provtjänstgöring kan komma att tillämpas.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-15
Ange följande referens när du ansöker: 197/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristiina Söderlind, Personalchef 0152-29165 kristiina.soderlind@strangnas.se
Melissa Ojeda Mayta, Personalvetare 0152-29364 melissa.ojedamayta@strangnas.se

Företag
Strängnäs kommun, Personalavdelningen

Adress
Strängnäs kommun, Personalavdelningen
Nygatan 10
64580 Strängnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 64580 Strängnäs

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2007493

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Personalavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Personalavdelningen: