Personalsekreterare

Hagfors Kommun / Administratörsjobb / Hagfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hagfors, Munkfors, Sunne, Torsby, Filipstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hagfors Kommun i Hagfors, Kil, Hammarö, Säffle, Upplands Väsby eller i hela Sverige

ARBETSPLATS PERSONALENHETEN
Personalenheten ingår i kommunens stabsfunktion och har det övergripande ansvaret för att kommunen har en gemensam personal- och lönepolitik. En viktig del i detta ansvarsområde är att ge kommunens arbetsgivarföreträdare stöd i arbetsgivarrollen, tolkning och tillämpning av avtal samt delta i fackliga förhandlingar. Enheten svarar också för att bistå arbetsgivarföreträdare stöd rekryteringsprocesser och samordning av rehabiliteringsfrågor. Personalenheten ansvarar för löneadministrationen inom kommunen. Personalenheten består idag av nio medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER OCH KVALIFIKATIONER
Du kommer som personalsekreterare att medverka vid och handlägga övertalighets-, informations- och förhandlingsärenden enligt MBL samt bistå med arbetsrättslig expertis vid ärenden rörande ledigheter och i viss mån rehabilitering. Tillsammans med personalchef tolkar du gällande lagar och avtal och bevakar att dessa följs. Du kommer att ansvara för vanligt förekommande personaladministrativa ärenden såsom att skriva protokoll samt policy/riktlinjer, ta fram och rapportera in statistik samt stå för underlag vid lönebildning. Detta arbete innebär en konsultativ och problemlösande roll där din uppgift är att stödja chefer och medarbetare i olika personalfrågor.

För tjänsten krävs att du har en universitets- eller högskoleutbildning inom PA- området med inriktning arbetsrätt eller annan utbildning som kan anses likvärdig. Det är viktigt att du har erfarenhet och kunskap av att använda datorer som arbetsredskap och har lätt för att uttrycka dig såväl i tal som i skrift. Tidigare erfarenhet av personal- eller löneadministration i kommunal verksamhet är meriterande.
Vi förutsätter att du som söker tjänsten är en noggrann administratör med ett strukturerat arbetssätt och att du har god organisationsförmåga. Samtidigt är det viktigt att du är prestigelös, serviceinriktad och tar initiativ när det behövs. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Givetvis har du lätt att samarbeta med andra kollegor.

LÖN
Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk.

FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Hans Åkerlundh, Vision, och Helén Källvik, SSR, når du genom Hagfors kommuns växel, 0563 - 185 00.

ÖVRIGT
För att främja jämställdheten på arbetsplatsen uppmuntrar vi särskilt män att söka tjänsten.

Vi har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Varaktighet, arbetstid
Vid frågor kontakta personalsekreterare Helena Modahl Sjöö, 0563-185 24 Allmän visstidsanställning till och med 2016-12-31

Publiceringsdatum
2015-12-11

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hans Åkerlundh 0563-185 54

Företag
Hagfors kommun

Adress
Hagfors kommun
Dalavägen 10-12
68380 HAGFORS

Kontorsadress
Dalavägen 10-12

Jobbnummer
2571553

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hagfors Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hagfors Kommun: