Personalhandläggare

Statens haverikommission / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens haverikommission i Stockholm

Statens haverikommission (SHK) söker en personalhandläggare till ett föräldraledighetsvikariat. SHK är en statlig myndighet som har till uppgift att undersöka olyckor och tillbud till olyckor i syfte att säkerheten ska förbättras. Vi är ca 30 anställda och sitter i ljusa lokaler på Sveavägen 151. Du kommer att tillhöra den administrativa avdelningen som består av en administrativ chef, en administratör, en vaktmästare och en arkivarie/registrator.

Som personalhandläggare vid SHK är dina huvudsakliga arbetsuppgifter rekrytering, introduktion av nyanställda, ansvara för fackliga förhandlingar & information till de fackliga organisationerna, vara ett stöd i HR-frågor till myndighetens avdelningschefer samt ansvara för andra personaladministrativa frågor. Arbetet innebär även en del vidareutveckling av det strategiska personalarbetet samt utveckling av nya rutiner och processer. Du kommer också att vara kontaktperson gentemot Kammarkollegiet som administrerar våra löner och kontaktperson till vår företagshälsovård.

Publiceringsdatum
2012-05-14

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning från PA-programmet eller annan relevant utbildning på högskolenivå. Vidare har du några års bred erfarenhet av kvalificerat administrativt personalarbete och rekrytering, gärna från den statliga sektorn. Du har kunskaper inom arbetsrätt och har arbetat praktiskt med dessa frågor. Vana av att arbeta i Officepaketet ser vi som en självklarhet. Det är även önskvärt att du har erfarenhet av att arbeta i något löne- och personalsystem.

Som person tycker du om och har lätt för att arbeta tillsammans med andra och har förmåga att ge god service. Du är nyfiken, har lätt för att lära och har viljan att utvecklas inom ditt arbete. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i engelska. Då arbetet kräver hög servicenivå och engagemang lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer om anställningen
Anställningen är ett föräldraledighetsvikariat på heltid till årsskiftet 2013/2014. Då befattningen är säkerhetsklassad måste du vara svensk medborgare. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, genomförs före anställning.

SHK värdesätter de kvalifikationer som en jämn könsfördelning, etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi välkomnar särskilt manliga sökande och sökande med annan etnisk bakgrund än den svenska.

Vill du veta mera om tjänsten är du välkommen att kontakta administrativa chefen Maria Hemmar, 08-508 862 07 eller personalhandläggaren Maria Thedvall, 08-508 862 03.

Din ansökan märkt med referens "A-64/12" inklusive meritförteckning vill vi ha senast den 4 juni 2012 via e-post rekrytering@havkom.se eller till Statens haverikommission, Box 125 38, 102 29 Stockholm.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Anställningen är ett föräldraledighetsvikariat på heltid till årsskiftet 2013/2014

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-04
Ange följande referens när du ansöker: Dnr: A-64/12
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@havkom.se

Kontakt
Maria Thedvall, Personalhandläggare, 08-508 862 03 (Direkt), 08-508 862 00 (Växel)
Maria Hemmar, Administrativ chef, 08-508 862 07 (Direkt), 08-508 862 00 (Växel)

Företag
Statens haverikommission

Adress
Statens haverikommission
Box 12538,
10229 STOCKHOLM

Kontorsadress
Sveavägen 151
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08 50886200
E-postadress: info@havkom.se

Jobbnummer
1242354

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens haverikommission

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens haverikommission: