Personaladministratör till myndighet
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Tierp eller i
hela Sverige Lockar det att arbeta med personaladministration på en myndighet? Kanske har du till och med redan viss erfarenhet av att arbeta statligt? I så fall är det ett plus! Men viktigast är att du har erfarenhet som personaladministratör och god kännedom om de lagar och förordningar som gäller för området. Låter det intressant? Då kan vi ha uppdraget för dig!
Publiceringsdatum2021-05-21Om tjänstenI din roll som personaladministratör så kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Löpande personaladministration
• Handläggning av personalärenden
• Arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor
• Arbete med rehabiliteringsfrågor
• Rekrytering och kartläggning av behovet av kompetensförsörjning
• Utvecklingssamtal, lönesamtal och kompetensutveckling
• Delta i arbete med att omplacera och avveckla personal
• Utformning av rutiner och anvisningar för exempelvis löneuträkning med hänsyn till lagar och avtal
Tjänsten som personaladministratör är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt dock senast 16/8 2021. Arbetet är heltid och förlagt till vardagar mellan kl. 08:00-16:30. Uppdragets längd beräknas till ca 5 månader med. ev. möjlighet till förlängning. Placering: Myndighet i Gävle.
Om dig
Vi söker dig som har följande kompetenser/bakgrund:
• Högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning plus minst tre års arbetslivserfarenhet från likande arbete som beskrivs i annonsen. Alternativt gymnasium eller likvärdig utbildning och minst fem års arbetslivserfarenhet från liknande arbete som beskrivs i annonsen.
• Goda kunskaper i MS office eller likvärdiga program
• Kunskaper om HR-system exempelvis Personec, Primula mfl.
• God kännedom om lagar och förordningar inom området
• Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal och skrift
• Stor fördel om du även har erfarenhet av statlig verksamhet
Du ska trivas i en roll där du tar eget ansvar samtidigt som du arbetar i team. Som person är det viktigt att du är social, har ett trevligt bemötande och trivs i mötet med människor. Då du kommer att ha varierade uppgifter är det bra om du snabbt kan byta fokus mellan uppgifter och arbeta noggrant och effektivt med dagliga prioriteringar.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ulrika Struve via 023-70 55 96 alt.
ulrika.struve@adecco.se.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.se.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Personaladministratör, HR-administratör, HR, Personal, Administratör, Myndighet, Statligt, Adecco, Gävle
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-34726".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 5754664
Observera att sista ansökningsdag har passerat.