Personaladministratör sökes till myndighet med helhetsperspektiv
Bemannia Kontor AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Lerum,
Öckerö eller i
hela Sverige Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som personaladministratör? Vill du jobba för en myndighet med ett mål om ett hållbart samhälle? Välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Vi söker nu en effektiv och kunnig personaladministratör till en myndighet i Göteborg. Den aktuella myndigheten har en bred och varierande verksamhet och fungerar som en viktig länk mellan kommuner och staten. För denna tjänst som personaladministratör är du placerad på en HR-enhet om tio personer. Enhetens uppdrag är att arbeta med styra myndighetens arbetsgivaruppdrag och kompetensförsörjning för en effektiv och långsiktigt hållbar verksamhet.
Uppdraget är på 75-100% beroende på aktuellt behov hos myndigheten, med beräknad start 20/1 2020. Uppdraget löper sex månader med chans till långsiktig förlängning.
Publiceringsdatum2019-12-12ArbetsuppgifterI rollen kommer du att arbeta med alla förekommande administrativa uppgifter på enheten så som tidredovisning, registerkontroller, arkiv och att svara på frågor om exempelvis avtal. Fokus för tjänsten kommer att vara att stödja de anställda med tidredovisningen, men tillsammans med två kollegor har du även i uppgift att säkerställa att samtliga administrativa uppgifter genomförs löpande på ett fungerande sätt. Arbetet utgår från statlig arbetsrätt.
Vi söker dig som är trygg, engagerad, nyfiken och besitter en god kommunikativ förmåga med fallenhet för att bygga goda relationer. Du ska ha lätt att lära dig och snabbt sätta dig in i nya datasystem och rutiner och tycka om att skapa ordning och ge god service.
Kvalifikationer• Godkänd gymnasieexamen eller likvärdig utbildning
• Minst 1 års erfarenhet av att arbeta som personaladministratör
• Goda kunskaper i MS Office
• Kunskap och erfarenhet av HR-system
• Besitter kännedom om lagar och förordningar på området
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2020-01-07.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare
sofie.nilsson@bemannia.se .
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid (75-100%)
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBemannia Kontor AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Jobbnummer 4998077
Observera att sista ansökningsdag har passerat.