Personaladministratör
Migrationsverket / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Migrationsverket i Norrköping,
Flen,
Motala,
Örebro,
Västerås eller i
hela Sverige På Migrationsverket är vi cirka 5 800 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor och med uppgifter som rör människors liv och framtid. Vårt jobb är viktigt på riktigt!
Enheten för HR-support har i uppdrag att bland annat ge personaladministrativt stöd till en del av myndighetens chefer och medarbetare.
Vi söker nu en erfaren och serviceinriktad personaladministratör som vill bidra till att göra arbetet för våra chefer enklare och mer effektivt.
Rollen som personaladministratör är varierad och social med stor frihet under ansvar. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är bl. a:
• genomföra och ansvara för lönekörning,
• hantera personalakter
• granska underlag för ersättningar och lön
• utreda och hantera olika förfrågningar från medarbetare och enhetschefer.
Du samarbetar med befintliga personaladministratörer och ger tillsammans med dem information till och besvarar frågor från medarbetare och chefer. Du har regelbundna kontakter med externa samarbetsparters och andra myndigheter och förväntas aktivt delta i utvecklingsarbetet på enheten. Du kommer vid behov även bemanna vår HR-support som ger stöd i allmänna arbetsgivarfrågor till hela myndigheten.
Vår enhet består av medarbetare med olika roller och kompetenser och de kollegor som är knutna till det personaladministrativa stödet arbetar i två olika team. Vårt arbete kännetecknas av bland annat hög service och professionalitet - och vi är strukturerade, hjälpsamma och välkomnande.
Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Frågor som berör och engagerar. Vi erbjuder en dynamisk miljö som präglas av mötet med människor och ett kontinuerligt lärande. Anställningen hos oss inleds med en introduktionsperiod.
För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha:
- Gymnasieutbildning eller annan utbildning i kombination med för rollen relevant erfarenhet
- Erfarenhet av personal- och ekonomiadministration från statlig myndighet
- Erfarenhet av arbete i systemen Palasso och Unit4
- Grundläggande kunskap i arbetsrätt
- Dokumenterad erfarenhet av arbete med krav på god service, gärna i en liknande roll
- Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel
- God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska
Det är önskvärt om du har:
- Eftergymnasial utbildning inom personal och/eller ekonomiadministration
- Erfarenhet av arbete i Heroma
- Det är extra meriterande om du har erfarenhet av personaladministration från Migrationsverket
Som person är du: trygg och stabil med god självinsikt. Du har förmågan att se relationer i sitt rätta perspektiv och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du arbetar mycket bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är strukturerad och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare tar du ansvar för dina uppgifter och driver självständigt dina processer vidare. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Har förståelse för din roll men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du har också lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar.
Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidare med ev. provanställning
Arbetstider: Kontorsarbetstid med möjlighet till flextid
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placeringsort: Norrköping med möjlighet till distansarbete
Tillträde: 1 maj 2023 eller enligt överenskommelse.
Vill du veta mer
Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten är du välkommen att kontakta enhetschef Maria Breitholzt Widlund
maria.breitholzt.widlund@migrationsverket.se Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 29 mars 2023. Välkommen till oss!
_________________________________________________________________________________________________________
Om rekryteringsprocessen
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På
https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär.
Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet.
Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan "Lediga jobb och intresseanmälan" på migrationsverket.se:
https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.htmlMigrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Ersättning Individuell lönesättning, månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3.3.1-2023-4218".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Migrationsverket (org.nr 202100-2163)
Kontakt Maria Breitholtz Widlund
010-2034037 Jobbnummer 7551424
Observera att sista ansökningsdag har passerat.