Personal- och Löneansvarig till Telecombolag
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du gedigen erfarenhet av en ledande roll inom HR och lönehantering? Är du intresserad av att ta dig an en interimslösning med start omgående där du arbetar i en drivande roll för att styra processer och rutiner? Sök denna spännande tjänst redan idag till vår kund i Kista!
Publiceringsdatum2017-10-13Om tjänstenI ditt arbete som Administrativ Chef/Resource Manager till vår kund kommer du att vara operativt ansvarig för 12 personer som tillhör företagets löne- och administrativa avdelning. Du kommer att leda och fördela arbetsuppgifter på respektive avdelning och se till att kartlägga vem som gör vad.
Uppgifter som ingår för löneavdelningen:
• Löner i Bluegarden
• Löner i Hogia
• Kontoavstämningar
• Fakturor
• Eurocard hantering
• Reseräkningar
• Bankutbetalningar
Uppgifter som ingår för den administrativa avdelningen:
• Utbildningsadministration
• Chefsbrev
• Tjänstebilsadministration
• Pensionsavstämningar
• Hantera rehab statistik
Om dig
För att lyckas i rollen i detta uppdrag krävs det att du har tidigare arbetat inom HR administration och med lönehantering. Du är drivande i ditt ledarskap och har lätt för att motivera din personal. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i större organisationer och har förmågan att prioritera i ditt arbete. Vidare har du tidigare arbetat i en ledande roll där du arbetat med processer och utveckling för grupper.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämlighet.
Om anställningen
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten som Resource manager är ett konsultuppdrag och ska tillsättas omgående, tjänsten förväntas pågå 3 månader med god chans till förlängning, därför sker löpande urval under ansökningstiden. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Annelie Sandberg 08-598 981 96.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktArda Kurdoglu 08 598 981 49
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM
KontorsadressKungsgatan 60
Jobbnummer 3749136
Observera att sista ansökningsdag har passerat.