Personal- och ekonomiadministratör till Tellusgruppen

Tellusgruppen AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tellusgruppen AB i Stockholm, Österåker, Enköping, Linköping eller i hela Sverige

Tellusgruppen är moderbolag till Tellusskolan, Tellusbarn, Nanny by Tellus och Omniglot. Vi driver verksamhet bland annat i 25 förskolor och sju grundskolor. Vår verksamhet kännetecknas av hög kvalitet, stabil tillväxt och hållbar lönsamhet.

Personal- och ekonomiadministratör till Tellusgruppen

Rollen

Tellusgruppen söker personal- och ekonomiadministratör till bolagets huvudkontor i centrala Stockholm. Tjänstens huvudfokus är personaladministration med inslag av ekonomiadministration och generell kontorsadministration. Du kommer att tillhöra ekonomi- och löneavdelningen som hanterar över 600 löner i månaden och ansvarar för ekonomifunktionen i koncernens åtta bolag.

Om Tellusgruppen

Tellusgruppen är en långsiktig ägare av välskötta bolag inom sektorerna för utbildning och för barnomsorg. Koncernen är för närvarande huvudman för 25 förskolor, sju grundskolor och tillhandahåller även barnpassning och utbildningstjänster.

Tellusgruppens affärsidé är att starta, driva och utveckla lönsamma och växande dotterbolag inom sektorerna för barnomsorg och för utbildning. Bolaget ska vara moderbolaget i en koncern som erbjuder och levererar högkvalitativa, nyskapande och efterfrågade verksamheter inom sina respektive områden.

Publiceringsdatum
2023-03-08

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Hantering av verksamheternas tidsrapporteringssystem, schemaläggning och support till koncernens skolor och förskolor.
• Ta fram anställningsavtal samt administrera nya och avslutade anställningar.
• Arbete med leverantörsfakturor.
• Arbete med fakturering.
• Övrig kontorsadministration som postsortering, inköp, arkivering och bokningar.

Det finns utrymme för utveckling inom rollen efterhand och för rätt person finns goda karriärmöjligheter.

Kompetenser

Vi söker dig som

• har eftergymnasial utbildning inom löneadministration eller ekonomi.
• har tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt, gärna med inriktning mot personalfrågor.
• har god datorvana och kunskaper inom Officepaketet.
• Det är meriterande om du har arbetat i Hogia, Timeplan och/eller Fortnox.

Dina egenskaper
• Du trivs med att skapa goda kontakter och att samarbeta med andra.
• Du är strukturerad, noggrann och serviceinriktad.
• Du har god förmåga att formulerad dig på svenska i tal och skrift.
• Dessutom gillar du att ha kul på jobbet!

Vårt erbjudande till dig

Tellusgruppen erbjuder dig en spännande tjänst där du får chansen att utvecklas inom ditt arbetsområde. Högt i tak och nära till skratt karaktäriserar kulturen och du får möjligheten att arbeta med långsiktighet och kvalitet i fokus.

Tellusgruppens huvudkontor finns i vackra lokaler på Tegnérgatan mitt i centrala Stockholm med närhet till bra kommunikationer. På huvudkontoret arbetar vi prestigelöst över bolagsgränser. Ekonomi, HR, kommunikation och löneadministration är gemensamt för hela koncernen. Du får både moderbolagens såväl som dotterbolagens administrativa medarbetare och ledningsgrupp som dina kollegor.

Urval och intervjuer sker löpande

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så ansök så snart som möjligt om du känner att tjänsten som är rätt för dig.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tellusgruppen AB (org.nr 556906-5377)

Jobbnummer
7523509

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tellusgruppen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tellusgruppen AB: