Personal- och ekonomiadministratör till Tellusgruppen
Tellusgruppen AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tellusgruppen AB i Stockholm,
Österåker,
Enköping,
Linköping eller i
hela Sverige Tellusgruppen är moderbolag till Tellusskolan, Tellusbarn, Nanny by Tellus och Omniglot. Vi driver verksamhet bland annat i 25 förskolor och sju grundskolor. Vår verksamhet kännetecknas av hög kvalitet, stabil tillväxt och hållbar lönsamhet.
Personal- och ekonomiadministratör till Tellusgruppen
Rollen
Tellusgruppen söker personal- och ekonomiadministratör till bolagets huvudkontor i centrala Stockholm. Tjänstens huvudfokus är personaladministration med inslag av ekonomiadministration och generell kontorsadministration. Du kommer att tillhöra ekonomi- och löneavdelningen som hanterar över 600 löner i månaden och ansvarar för ekonomifunktionen i koncernens åtta bolag.
Om Tellusgruppen
Tellusgruppen är en långsiktig ägare av välskötta bolag inom sektorerna för utbildning och för barnomsorg. Koncernen är för närvarande huvudman för 25 förskolor, sju grundskolor och tillhandahåller även barnpassning och utbildningstjänster.
Tellusgruppens affärsidé är att starta, driva och utveckla lönsamma och växande dotterbolag inom sektorerna för barnomsorg och för utbildning. Bolaget ska vara moderbolaget i en koncern som erbjuder och levererar högkvalitativa, nyskapande och efterfrågade verksamheter inom sina respektive områden.
Publiceringsdatum2023-03-08Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Hantering av verksamheternas tidsrapporteringssystem, schemaläggning och support till koncernens skolor och förskolor.
• Ta fram anställningsavtal samt administrera nya och avslutade anställningar.
• Arbete med leverantörsfakturor.
• Arbete med fakturering.
• Övrig kontorsadministration som postsortering, inköp, arkivering och bokningar.
Det finns utrymme för utveckling inom rollen efterhand och för rätt person finns goda karriärmöjligheter.
Kompetenser
Vi söker dig som
• har eftergymnasial utbildning inom löneadministration eller ekonomi.
• har tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt, gärna med inriktning mot personalfrågor.
• har god datorvana och kunskaper inom Officepaketet.
• Det är meriterande om du har arbetat i Hogia, Timeplan och/eller Fortnox.
Dina egenskaper• Du trivs med att skapa goda kontakter och att samarbeta med andra.
• Du är strukturerad, noggrann och serviceinriktad.
• Du har god förmåga att formulerad dig på svenska i tal och skrift.
• Dessutom gillar du att ha kul på jobbet!
Vårt erbjudande till dig
Tellusgruppen erbjuder dig en spännande tjänst där du får chansen att utvecklas inom ditt arbetsområde. Högt i tak och nära till skratt karaktäriserar kulturen och du får möjligheten att arbeta med långsiktighet och kvalitet i fokus.
Tellusgruppens huvudkontor finns i vackra lokaler på Tegnérgatan mitt i centrala Stockholm med närhet till bra kommunikationer. På huvudkontoret arbetar vi prestigelöst över bolagsgränser. Ekonomi, HR, kommunikation och löneadministration är gemensamt för hela koncernen. Du får både moderbolagens såväl som dotterbolagens administrativa medarbetare och ledningsgrupp som dina kollegor.
Urval och intervjuer sker löpande
Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så ansök så snart som möjligt om du känner att tjänsten som är rätt för dig.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tellusgruppen AB (org.nr 556906-5377)
Jobbnummer 7523509
Observera att sista ansökningsdag har passerat.