Payroll Specialist till vårt nordiska kontor
Unilever Sverige AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Unilever Sverige AB i Solna,
Stockholm,
Södertälje,
Uppsala,
Flen eller i
hela Sverige Vi söker en Payroll Specialist till vårt nordiska huvudkontor i Solna
Vi erbjuder en spännande roll inom Payroll där du med rätt mindset har stor möjlighet att växa och utvecklas i rollen. Som Payroll Specialist har du först och främst ett Sverige fokus men du kommer även att supportera våra övriga nordiska löneleveranser.
I denna roll kommer du vara en viktig länk mellan företaget och våra lönerelaterade partners. Stort fokus ligger i samarbete, samt bygga relationer, med våra leverantörer inom lön, tidsredovisning, pension och förmåner. Och tillsammans med dem arbeta för att utveckla och förbättra våra processer.
Du kommer att rapportera till vår Nordiska HR Service Delivery Manager och kommer ingå i ett team på fyra personer men du kommer arbeta självständigt inom ditt arbetsområde. I rollen som Payroll Specialist har du mycket kontakt med olika stakeholders, både internt och externt, såsom HR-avdelning, ekonomiavdelning, HR & lönepartner, pensionsbolag, förmånsportal etc.
Publiceringsdatum2015-09-18Dina arbetsuppgifter• Löpande, tillsammans med våra partners, hantera lön, pension och förmånsärenden
• Bygga relationer med våra leverantörer inom lön, pension och förmåner
• Tillsammans med våra leverantörer utveckla och förbättra våra processer
• Driva projekt inom nämnda områden
• Vara ansvarig för våra tidsredovisningssystem i Norden och samarbeta med lokala superusers
• Fakturahantering
• Pensionshantering
• Avstämning lön/förmåner/pension mot ekonomisystemet
• Samla - hantera och analysera förmånsdata
Vem är du?
Vi tror att du är en lönespecialist, med minst 3 års bakgrund inom lönehantering, som nu är redo att ta nästa steg i din karriär och nya utmaningar som att driva egna projekt i en global komplex miljö.
Det är viktigt att du är en social person som tycker om att samarbeta med olika aktörer men att du samtidigt kan ställa motkrav när det behövs.
För att lyckas i den här rollen är/har du:
• Erfarenhet av lönehantering
• Proaktivt & service mindset
• Noggrann
• Självständig och tycker om att driva egna projekt
• Erfarenhet från att ha arbetat i en outsourcad lönehantering är meriterande
• Erfarenhet från en internationell miljö och större matrisorganisationer är meriterande
• Flytande i svenska & engelska
• Van användare av Microsoft office
Så ansöker duUnilever vet att mångfald är nyckeln till att vår verksamhet ska fortsätta att utvecklas. Därför uppmanar vi både kvinnor som män, unga som gamla och personer från olika bakgrunder att söka sig till oss.
Skicka din ansökan snarast då urval och intervjuer för denna tjänst sker löpande. Sista ansökningsdag är 2015-10-09. Du söker tjänsten på vår hemsida:
www.unilever.se/careersKontaktuppgifter för detta jobbHar du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Linda Andersson på 0730- 51 33 60 . Övriga frågor hänvisas till Unilever HR Services: +46 (0) 20 170 15 61
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
FöretagUNILEVER SVERIGE AB
AdressUNILEVER SVERIGE AB
BOX 1056
17122 SOLNA
KontorsadressSVETSARVÄGEN 15
SOLNA
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6199500
Jobbnummer 2440275
Observera att sista ansökningsdag har passerat.