Payroll Manager
Employer Solutions Nordic AB / Administratörsjobb / Stockholm
2022-05-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Payroll Manager" (publicerad 2022-12-27) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Employer Solutions Nordic AB i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Sedan starten har Voi vuxit från en startup till ett mångmiljonföretag med 1000+ anställda och dotterbolag på 13 europeiska marknader. På den här resan bygger vi en professionell och robust lönefunktion och som en nyckelmedlem i detta team kommer du att arbeta tvärfunktionellt med människor från hela Europa. Du kommer att få jobba med att hantera en mängd olika intressenter, bland dem nästan 15 olika outsourcade partners över Europa. Ditt dagliga arbete kommer att sträcka sig från detaljer till övergripande strategiska diskussioner.
Vi söker nu en konsult som kan ta rollen som Payroll Manager under pågående rekrytering, detta är ett konsultuppdrag på ca 6 månader, med start så snart som möjligt. Vi söker dig som självständigt kan jobba i hela löneprocessen i ett större internationellt företag. Vi behöver dig som har dokumenterad erfarenhet och kunskap av arbete med lönehantering i flera europeiska länder. Har du erfarenhet av att leda förändringsprojekt inom löneområdet är det mycket meriterande. Du kommer mestadels att kommunicera på engelska.
Du kommer främst att ha följande arbetsuppgifter:
Koordinera, styra och kontrollera processen "löneberedning - bearbetning och utbetalning av löner" för alla Voi-koncernens företag
Tillsammans med teamet, hantera outsourcingpartners
Se över och förbättra löneregler, rutiner och kontroller inom koncernen, inklusive användning av lämpliga IT-baserade system för att stödja processen.
Upprätthålla de skriftliga riktlinjerna för löner och uppdatera standarder och rutiner.
Se till att lönelistan behandlas på ett korrekt, överensstämmande och i rätt tid, inklusive övervaka efterlevnaden av lagstadgade rapporterings- och arkiveringskrav.
I samarbete med HR administrera förmånsplaner enligt företagets policyer
Förbered relevanta vecko-, månads-, kvartals- och bokslutsrapporter.
Din erfarenhet:
Du behöver ha kunskap/förståelse av tillämpliga regler och förordningar som påverkar löner och ersättningar och förmåner. Gedigen förståelse för den ekonomiska sidan av löneprocessen. Relevant akademisk bakgrund eller dokumenterad erfarenhet av brett lönearbete, gärna från ett internationellt bolag. Som person behöver vi dig med en kan-göra-mentalitet, du är någon som trivs med en snabb föränderlig miljö och har erfarenhet från projektledning och/eller förändringsledning.
Vi samarbetar med Wepartner och Barbara Lidholt i denna konsult inhyrning. Varmt välkommen med din ansökan och CV. Notera att CV't kan vara på svenska men du bör kunna kommunicera obehindrat på engelska i tal och i skrift. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt! Har du frågor gällande tjänsten så tveka inte att kontakta
barbara.lidholt@wepartner.se eller 0765259047.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2022-05-19ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEMPLOYER SOLUTIONS NORDIC AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "wepartner27".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Employer Solutions Nordic AB (org.nr 559003-5878),
https://lonhr.wepartner.se/ Arbetsplats Wepartner
Jobbnummer 6661205
Observera att sista ansökningsdag har passerat.