Oskarshamns kommun söker ekonom
Oskarshamns kommun, Kommunstyrelseförvaltning / Controllerjobb / Oskarshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Oskarshamn,
Mönsterås,
Högsby,
Hultsfred,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Oskarshamns kommun, Kommunstyrelseförvaltning i Oskarshamn Varmt välkommen till Oskarshamns kommun!
Med havet som fond och skogen runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro.
Att jobben finns här gör boendefrågan till en av våra viktigaste utmaningar och just nu ser vi flera spännande bostadsprojekt växa fram - en spännande satsning som knyter samman hamnområdet med stadskärnan och ytterligare förstärker den unika kopplingen mellan hav och land.
Nya boenden ger ännu mer liv till en redan levande stadskärna, med ett varierat utbud av butiker och service i en vacker miljö, samtidigt som vi ser staden växa även i utkanterna, med flera nya handelsområden.
Det blomstrande förenings- och kulturlivet gör oss till en evenemangsstad att räkna med i framtiden. Vare sig det gäller prestationerna på idrottsarenan eller upplevelserna på scenen.
Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger dig alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar.
Ekonomiavdelningen består av 12 stycken anställda som arbetar bl a med ekonomistyrning, budget och resursfördelning, redovisning, bokslut, kund- och leverantörsfakturor och ger stöd och service till kommunens verksamheter. Som ekonom hos oss får du ett utvecklande och meningsfullt arbete med möjligheten att göra skillnad för medborgarna i kommunen.
Publiceringsdatum2021-06-18ArbetsuppgifterEkonomiavdelningen söker dig som är intresserad av att arbeta med flera olika typer av arbetsuppgifter inom ekonomiområdet. Tjänsten har en bred inriktning och innefattar arbetsuppgifter inom både kommunalekonomi och stiftelse- och företagsekonomi. Budget, bokslut, redovisning och övrigt förekommande utrednings- och analysarbete är återkommande arbetsuppgifter.
KvalifikationerDu som söker är utbildad civilekonom eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta som ekonom där du kommit i kontakt med ansvarsområden inom budget, bokslut och redovisning med mera.
Du förväntas ha en god analytisk förmåga i syfte att kunna identifiera förbättringsområden i linje med organisationens arbete att förbättra och utveckla ekonomiska processer och rutiner. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt och en naturlig fallenhet för ordning och reda. Ditt engagemang och din förmåga att aktivt bidra till verksamheten möjliggör att du kommer kunna påverka tjänstens utformning ytterligare.
För att lyckas i rollen som ekonom hos oss behöver du ha förmågan att kunna arbeta självständigt, vara lösningsorienterad och ha en nyfikenhet att lära dig nya saker. Du är synlig för kollegor och att erbjuda god service till alla medarbetare inom verksamheten är en självklarhet.
Goda kunskaper inom Office-paketet är ett krav för tjänsten.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande rekrytering så välkommen med din ansökan redan idag.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat.
Vi har rökfri arbetstid.
Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-07-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOskarshamns kommun, Kommunstyrelseförvaltning
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C58314".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Oskarshamns kommun (org.nr 212000-0761)
Arbetsplats Oskarshamns kommun, Kommunstyrelseförvaltning
Jobbnummer 5818110
Observera att sista ansökningsdag har passerat.