Orio AB söker medarbetare till kundtjänst

Orio AB / Butikssäljarjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Orio AB i Nyköping, Trollhättan eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill jobba inom vår kundtjänst med i första hand fokus på tysk- och engelsktalande marknader. Du vill även aktivt medverka till att utforma vår framtida kundtjänst som skall stödja den fortsatta utvecklingen av Orio.
Orio är ett globalt reservdels- och logistikföretag med stark, innovativ anda. Bland våra smarta och konkurrenskraftiga lösningar finns både logistik och ingenjörskunnande i världsklass. Vi kommer som enda distributör av Saab Original reservdelar att fortsätta att stödja och förse Saab Service Centers med tillförlitlig service och kunskap - precis som vi gjort i snart 70 år.
Våra rötter inom bilindustrin, eftermarknad och reservdelar går tillbaka till 1947 och vi har ansvarat för Saab Automobiles reservdelar sedan 60-talet. Den 13 november 2013 bytte företaget namn från Saab Automobile Parts AB till Orio AB. Vi har dotterbolag i USA och Europa. Huvudkontoret finns i Nyköping och ett filialkontor i Trollhättan. Sammanlagt är vi ca 350 anställda i och utanför Sverige. Omsättningen var 2013 ca 1,1 miljarder kr, via försäljning till över 60 marknader.
Vi går nu in i en ny fas med nytt namn, ny strategi och spännande utmaningar. Genom att bredda vårt erbjudande och utöka vår nuvarande kundbas fortsätter vi att växa och utvecklas. Nu riktar vi fokus framåt, förhoppningsvis tillsammans med dig.

Om tjänsten - innehåll och ansvarsområden

I din roll som medarbetare i kundtjänsten kommer du att ingå i ett team som dagligen hanterar kundärenden både via telefon och e-post. Ditt primära ansvarsområde kommer att vara att handlägga kundärenden från tysk- och engelsktalande marknader och säkerställa att våra kunder dagligen får högklassig service och support.

Kvalifikationer - utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Din professionella bakgrund omfattar fullgjord gymnasieutbildning, har minimum något års erfarenhet inom kundtjänst, du kan engelska och tyska flytande i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av systematisk ärendehantering.
Din personlighet kännetecknas av personlig integritet med proaktiv läggning vilket inkluderar ett personligt driv med tydliga ambitioner att ständigt förbättra kundservicen. Du förväntas vara en god lagspelare som utöver det primära ansvarsområdet ser det som självklart att aktivt bidra till och stödja hela teamets arbetsuppgifter och målsättningar.

Publiceringsdatum
2014-08-29

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Enligt överenskommelse

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-08
Vi gör löpande urval.
Ansökan kan skickas till e-postadress: application@orio.com

Kontakt
Dan Samuelsson 0155-244069, Customer Support & Logistics
Bengt Ekholm 0155-244075, Customer Support & Logistics

Företag
Orio AB

Adress
Orio AB
46138 TROLLHÄTTAN

Kontorsadress
Flygfältsvägen 9

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0155-244000

Jobbnummer
1979959

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Orio AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Orio AB: