Orderadministratör till fordonsindustrin
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du administrativ erfarenhet? Är du strukturerad, noggrann och har lätt för att sätta dig in i nya situationer och miljöer? Vi söker nu en framåt, kommunikativ och handlingskraftig person till vår globala kund inom fordonsindustrin!
Publiceringsdatum2018-11-30Om tjänstenSom Orderadministratör och koordinator hos vår globala kund kommer du tillhöra en funktion som arbetar med koncernens fastigheter. Du kommer ha en bred roll med flera ansvarsområden. Ditt främsta fokus kommer vara att hantera och kontrollera bolagets ordrar där du dels lägger beställningar, dels håller koll på samtliga ordrar och följer upp fakturor samt avvikelser. Vidare kommer du ansvara för att rapportera tid och kostnad för samtliga konsulter i bolagets interna rapporteringssystem. Du kommer också ansvara för att upprätthålla goda relationer gentemot företagets intressenter och supportera i övriga administrativa delar inom denna funktion i koncernen.
Om dig
Kanske har du en utbildning inom ekonomi/administration eller kanske är du bara en skicklig administratör som har en förmåga att strukturera upp ditt arbete på ett effektivt sätt? Vi tror att du har minst ett års erfarenhet av administration, gärna orderadministration, och att du har lätt för att sätta dig in i nya system. Har du dessutom kunskaper i SAP och Excel är det väldigt meriterande.
Vidare ser vi att du som person är strukturerad, noggrann och har ett gott siffersinne. I din roll kommer du ha mycket kontaktytor med såväl interna som externa parter varpå det är viktigt att du också är kommunikativ, förtroendeingivande samt att du trivs i samarbete med andra. Du behöver också vara handlingskraftig samt ha en förmåga att kunna hantera och koordinera flertalet arbetsuppgifter i en komplex miljö. Detta ställer också krav på en god prioriteringsförmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Om anställningen
Tjänsten som Orderadministratör är ett konsultuppdrag med önskad tillsättning i januari 2019. Behovet beräknas vara löpande hos kund varpå det för rätt person finns goda chanser till att uppdraget blir av löpande karaktär. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten är tänkt att påbörjas i mitten av december. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Julia Algotsson via 0736-847266
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-13
Ange följande referens när du ansöker: ref-28324
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJulia Algotsson
julia.algotsson@adecco.se 031-725 45 38
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 4487027
Observera att sista ansökningsdag har passerat.