Orderadministratör till Enjoy Wine & Spirits

Hero AB / Backofficejobb / Stockholm
2022-08-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Orderadministratör till Enjoy Wine & Spirits" (publicerad 2022-08-23) ⬅️


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en ansvarstagande, strukturerad och noggrann person som söker en spännande roll i ett spännande bolag? Då är detta rollen för dig!

Om bolaget

Enjoy Wine & Spirits är en av de volymmässigt största vinimportörerna på den svenska marknaden och en av Systembolagets äldsta leverantörer av vin. Vi har mer än 30 års erfarenhet av vinhandel och vi representerar ett 50-tal producenter på den svenska marknaden. Förutom vin importerar vi sprit, cider och blanddrycker samt marknadsför egna varumärken. Enjoy Wine & Spirits AB är en del av koncernen Gruppo Di Luca där bolagen Di Luca & Di Luca AB (med bla varumärket Zeta) och Deli Di Luca AB ingår. Läs mer på www.enjoywine.se (http://www.enjoywine.se).

Om rollen

Enjoy Wine & Spirits söker nu en orderadministratör till sitt logistikteam. Rollen är bred och varierad med många kontaktytor. Rollen inkluderar både orderadministration och ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Du kommer bland annat att ha kontakt med samarbetspartners i form av kunder (restaurang och grossister), producenter, lagerhållare och transportörer i ditt dagliga arbete. Du hanterar även orderläggning av försäljningsorder och direktorder samt fakturering och bokning av frakter.

Exempel på arbetsuppgifter

• Kontakt med samarbetspartners (kunder, producenter, lagerhållare och transportörer).
• Hantering och orderläggning av försäljningsorder och direktorder.
• Optimering och bokning av utfrakter.
• Fakturering av försäljningsorder och direktorder.
• Hantering av avvikelser och reklamationer.
• Masterdata och diverse administrativa uppgifter.

Om dig

För att trivas i rollen ser vi att du har 1-3 års erfarenhet av liknande administrativ roll. Det är meriterande om detta är inom branschen av snabbrörliga konsumentvaror. Du har en god systemvana och har goda erfarenheter av att ha arbetat i affärs- och CRM-system. Som person är du ansvarstagande, lyhörd, serviceorienterad och noggrann. Du är även strukturerad och värdesätter ordning och reda i ditt dagliga arbete. För att trivas i rollen ser vi också att du trivs med breda kontaktytor och brinner för hållbara och långsiktiga kundrelationer. Vi ser också att du har en god förståelse för ekonomi och fakturering då detta kommer vara en del av ditt dagliga arbete.

Publiceringsdatum
2022-08-11

Kvalifikationer
• 1-3 års erfarenhet från liknande administrativ roll
• Flytande i svenska och engelska
• Systemvana

Meriterande

• Erfarenhet av att ha arbetat inom branschen för snabbrörliga konsumentvaror
• Erfarenhet av Navision
• Eftergymnasial utbildning inom logistik eller ekonomi

Arbetstider, tillträde och omfattning

Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd av Enjoy Wine & Spirits. De har sitt trevliga kontor beläget på Södermalm med bra kommunikationsmöjligheter. Vidare erbjuder de goda förmåner till sina anställda.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Elida Rhodin på elida.rhodin@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hero AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hero AB (org.nr 556797-2533), http://www.hero.se

Arbetsplats
Hero

Kontakt
Elida Rhodin
elida.rhodin@hero.se

Jobbnummer
6877594

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: