Order Office Coordinator till Toyota
Sigma Recruit AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigma Recruit AB i Göteborg,
Mölndal,
Lerum,
Kungsbacka,
Alingsås eller i
hela Sverige Vill du arbeta med projektplanering av tekniska lösningar i världsklass på ett globalt bolag? Som Order Office Coordinator på Toyota Material Handling Logistic Solutions (TMHLS) stöttar du pågående affärer och projekt med beställningar av hård- och mjukvara, fakturahantering samt ekonomisk uppföljning.
Din vardag
I denna roll kommer du att utgå från Toyotas nyrenoverade lokaler på Frihamnen i centrala Göteborg. Ditt övergripande mål är att effektivisera samt utveckla projektuppföljningen inom organisationen och du kommer därmed samarbeta tätt med projektledare både i Sverige och internationellt. Du blir en viktig funktion i Toyotas framtida utveckling av projektavdelningen och rollen kräver många externa kontakter med leverantörer och kunder som är involverade i processer och projekt.
Några återkommande arbetsuppgifter är:
• Beställa och koordinera resurser avseende personal samt hård- och mjukvarubeställningar till projekt, främst inom Europa
• Orderhantering för tredjepartsleverantörer
• Uppföljning samt säkerställning av leveranser
• Statusrapportering av projekt
• Utveckla och effektivisera processer, instruktioner och interna rutiner
Vem är du?
Som person är det viktigt att du har ett strukturerat och analytiskt förhållningssätt och alltid strävar efter högsta kvalitet i ditt dagliga arbete. Du uppskattar att driva dina egna arbetsuppgifter framåt genom att ta egna initiativ samtidigt som du vill samarbeta för att hitta bästa möjliga lösning. Du är flexibel och har förmågan att kombinera och prioritera i dina arbetsuppgifter och ansvarsområden parallellt. Du finner det naturligt att knyta kontakt med både interna medarbetare samt externa samarbetspartners och kunder.
Vi ser att du:
• Har några års arbetslivserfarenhet av liknade administrativa uppgifter
• Har goda språkkunskaper i engelska och svenska
• Har praktisk erfarenhet av att arbeta i projektform
• Har slutfört en eftergymnasial utbildning inom relevant område
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Patrik Jensen på [
patrik.jensen@sigma.se] +46 702 375 734 eller rekryteringskonsult Johan Blomberg [
johan.blomberg@sigma.se] +46 705 082 739.
Välkommen med din ansökan på
www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt.
Om ...(kunden)
Toyota Material Handling Europe är ett av världens största företag och en av världens största leverantörer av materialhanteringslösningar, såväl truckar som kringliggande produkter och tjänster. Toyota Material Handling har ca 9000 medarbetare i Europa i ett trettiotal säljbolag samt i utvecklings och tillverkningsenheter i Sverige, Italien och Frankrike. Vårt huvudkontor finns i Mjölby där vi också utvecklar och producerar smarta lösningar för materialhantering och unika truckar. På Frihamnen i Göteborg finns enheten Logistics Solutions med 115 anställda som är en central del av utvecklings-och innovationsdelen inom Toyota Material Handling. Logistics Solutions utvecklar lösningar inom automation, telematik, mjukvaruutveckling samt lagerhantering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Kontorstider 8-17
Publiceringsdatum2020-02-17ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSigma Recruit AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sigma Recruit AB (org.nr 556975-4970),
http://sigmarecruit.se/jobb Arbetsplats Sigma Recruit
Jobbnummer 5101498
Observera att sista ansökningsdag har passerat.