Order Manager
Hörnfeldts Nyckelkompetens Handelsbolag / Kontorsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hörnfeldts Nyckelkompetens Handelsbolag i Umeå,
Vännäs,
Robertsfors,
Örnsköldsvik,
Skellefteå eller i
hela Sverige Nyckelkompetens söker en Order Manager till Konftel i Umeå.
Konftel grundades 1988 och ingår sedan 2011 i Avaya koncernen. Konftel är ett ledande företag och världens snabbast växande varumärke inom telefonmöteslösningar. Vi har hjälpt företag och organisationer runt om i världen att träffas i distansmöten i mer än två årtionden. Av erfarenhet vet vi att telefonmöten är ett effektivt sätt att spara tid, pengar och samtidigt bidra till en bättre miljö. Vi vet också att hög ljudkvalitet är avgörande för produktiva möten. Det är därför vår patenterade ljud teknologi, OmniSound®, är inbyggd i alla Konftels telefoner. Produkterna säljs globalt under varumärket Konftel. Vårt huvudkontor ligger i Umeå. Läs mer på
www.konftel.comTänk att ha Umeå som arbetsort och dagen lång samarbeta med människor över hela världen. Det kan vara en bra kombination för dig som vill kombinera norrlandskärleken med ett stort globalt nätverk av kunder och kollegor!
Trots stora geografiska avstånd kan vi stolt framhålla att vi på Konftel är enastående duktiga på att ta hand om våra kunder. Oavsett om vi arbetar via telefon eller mail är vi tillgängliga, serviceinriktade och mycket snabba och flexibla. För ett företag som började som ett litet, litet Umeåföretag har detta varit en avgörande framgångsfaktor som tagit oss dit vi är idag. Och det är också det som sätter oss på kartan i vår nya amerikanska koncern. Det är här du kommer in i bilden.
Det är du som har ansvaret för att våra kunder känner sig trygga med sina beställningar. Du triggas av att lägga korrekta ordrar och att kommunicera på engelska via mail och telefon på ett trevligt och tillmötesgående sätt.
Utöver orderläggning och orderuppföljning arbetar du också med fakturering, söker gods, löser problem, hjälper kunder och våra säljare. Du har kontinuerliga telefonmöten med vårt lager i Tyskland och återkommande kontakter med USA-lagret. Du har ett nära samarbete med Supply Chain Manager för att allt ska klaffa. Självklart behöver du vara noggrann och kvalitetsmedveten varför struktur och uppföljning är några av dina starka kort.
Överlag karaktäriseras arbetet av hög grad av frihet. Du har förtroende att fatta många egna beslut och att självständigt lösa dina arbetsuppgifter. Du kommer att göra skillnad!
Vi söker dig som inte ger dig förrän kunden är nöjd och du har kontroll på läget. Som gillar att tänka till före och använda din noggrannhet så att det blir rätt från början. Du har några års erfarenhet av liknande arbete, helst i internationell miljö i stort företag. Du är skarp i Excel och van att arbeta i affärssystem, gärna i SAP. Som du förstått så är flytande engelska en förutsättning för att lyckas.
Har du frågor är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Catharina Hörnfeldt, 070-244 81 86. Maila din ansökan till
hornfeldt@nyckelkompetens.se senast den 13 februari.
Publiceringsdatum2013-01-29Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-02-13
Ansökan kan skickas till e-postadress:
hornfeldt@nyckelkompetens.seKontaktCatharina Hörnfeldt, Rekryteringskonsult 070-244 81 86
hornfeldt@nyckelkompetens.seFöretagHÖRNFELDTS NYCKELKOMPETENS HANDELSBOLAG
AdressHÖRNFELDTS NYCKELKOMPETENS HANDELSBOLAG
KÖPMANGATAN 10
91020 HÖRNEFORS
KontorsadressVästra kyrkogatan 3
903 29 UMEÅ
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 070-244 81 86
Jobbnummer 1451629
Observera att sista ansökningsdag har passerat.