Operativ Team Lead IT-Support till Discovery Networks
Wise IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Har du mångårig erfarenhet inom IT-support och söker en ny utmaning där du både har ett ben i tekniken samtidigt som du utvecklar och leder andra? Är du prestigelös, gillar att ta ansvar och driva arbetet framåt? Är du en erfaren IT-tekniker som är redo för nya utmaningar? Discovery söker nu en Operativ Team Lead till sitt skandinaviska supportteam!
DIN VARDAG
Rollen har sin placering i centrala Stockholm och ingår i teamet Customer Support Services där du agerar operativ tekniker och Team Lead till de 4 stycken on-siteteknikerna som finns på plats på de skandinaviska kontoren. Förutom dagligt tekniskt arbete kommer du som Team Lead leda arbetet för supportteamet vilket bland annat innebär stöttning av medarbetarna, koordinering, planering och uppföljning av ärenden och andra aktiviteter.
Du kommer bland annat arbeta i Active Directory, Box (Cloudlösning) och göra felsökningar och problemlösning i Microsoftmiljö. Vidare kommer du arbeta med att effektivisera och ansvara att teamet levererar service och kvalité till samtliga system och sajter. Rollen innebär också veckovisa möten med övriga Team Leads i Europa.
Därtill förväntas du att:
• Agera 1st och 2nd linesupport både för mjuk- och hårdvara
• Deployment, implementering, utrullningar, incidenthantering och dokumentering
• Samarbeta med andra IT-team och delta i globala projekt
• Utveckla och säkra processer och skapa standarddokumentation kring arbetet
• Kontinuerligt arbeta med effektivisering av arbetet genom att definiera, leverera och stödja strategiska planer för att ligga i den tekniska framkanten
• Koordinering, planering och uppföljning av ärenden och andra aktiviteter
VEM ÄR DU
För att lyckas i rollen är du väl förtrogen i Microsoftmiljöer (bland annat Office 365), erfarenhet av Active Directory och mångårig erfarenhet från IT-support i helpdesk. Vidare har du arbetat med nätverk, felsökning, utrullningar av miljöer/applikationer, klienter, cloudlösningar och enligt ITIL processerna. Vidare är du flytande i engelska, både i tal och skrift.
I denna roll är det av stor vikt att du är kundfokuserad och brinner för daglig kontakt med människor. Du kan prioritera ditt egna arbete, är prestigelös, kommunikativ och en naturlig ledare. Du drivs av att leverera hög service och har ett brinnande intresse för teknik.
VILL DU VETA MER?
I denna rekrytering samarbetar Discovery med Wise IT. Vill du veta mer, kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Nadja Zeki. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Discovery Networks Sweden är landets näst största kommersiella mediahus och omfattar bland annat tv-kanalerna Kanal 5, Kanal 9, Discovery Channel, Eurosport samt Dplay en av Sveriges snabbast växande onlineplattformar med 1,7 miljoner startade strömmar per vecka. Discovery Networks Sweden ägs av Discovery Inc (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) som är världsledande inom verklighetsbaserad tv-underhållning och som når över 3 miljarder tittare i drygt 220 länder
Varaktighet, arbetstid
Heltid Omgående
Publiceringsdatum2018-09-27ErsättningMånadslön - Fixed salary
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-31
Ange följande referens när du ansöker: wiseitse246
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWise IT AB
AdressWise IT AB
Box 22109
10422 Stockholm
KontorsadressBox 22109
Jobbnummer 4371441
Observera att sista ansökningsdag har passerat.