Operativ Servicechef till Sensec
PerformIQ Work AB / Ekonomichefsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PerformIQ Work AB i Sigtuna,
Österåker,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby,
Sollentuna eller i
hela Sverige Företagspresentation
Sensec AB bedriver verksamhet i att marknadsföra, sälja och utföra teknisk service av säkerhetsprodukter som narkotika- och sprängämnesdetektorer, metalldetektorer, röntgenutrustning, strålningsdetektorer, hazmatutrustning, personlarm, kameraövervakning samt elektronisk övervakning.
Sensec AB är ledande inom branschen och är i en tillväxtfas.
Tjänstebeskrivning
Sensec står inför stora möjligheter att öka serviceaffären, som idag omfattar ca 30 MSEK årligen och 12 servicetekniker (varav två teamledare). Produkterna de arbetar med idag är främst säkerhetsröntgen, metalldetektorer, gammadetektion men även produkter för perimeter och skalskydd (t.ex. säkerhetsslussar, passeringsgrindar, kamerasystem). För att med framgång öka affären behöver Sensec dels stärka upp kundbearbetningen, inklusive samarbete med leverantörer (t.ex. marknadsföring och utbildning) samt modernisera processer och arbetssätt för att öka effektiviteten i serviceteamet. För att lyckas med detta ska Sensec nu stärka upp sitt team med en Servicechef.
De erbjuder en rolig och kreativ arbetsplats där varje individ får vara med och påverka bolagets framtid som just nu växer snabbt.
I arbetet ingår:
Leda Sensecs serviceaffär med syfte att öka affären och modernisera sättet att arbeta. Detta innebär att:
• Inneha det kompletta affärsområdesansvaret för service och installation, inklusive lönsamhetsansvar.
• Driva utvecklingen av serviceerbjudandet. Idag arbetar Sensec huvudsakligen med tre tjänster: akuta ärenden, planerade serviceavtal och rena funktionsavtal (garanterad inställelsetid). De tror det finns möjligheter att bredda detta erbjudande till att omfatta fler produkter på varje kund.
• Som en del av ovan, ha nära och trovärdig kontakt med de viktigaste beslutsfattarna och påverkare hos kunder och kompletterande leverantörer. Här kan Servicechefen även ta hjälp av säljkåren och ledningsgruppen. Detta omfattar beslutsfattare och påverkare på flera nivåer (operatörsledare/säkerhetsansvarig, bolagsledning, budgetansvarig).
• Att aktivt och med hjälp av Sensecs säljkår marknadsföra och sälja deras servicetjänster både till kompletterande leverantörer samt kunder.
• Att modernisera serviceavdelningens processer och arbetssätt. Sensec inför ett nytt servicesystem som underlättar administration, planering och fakturering av serviceärenden. De är övertygade om att det finns mer potential i att jobba effektivt, motiverat och med kontinuerlig förbättring.
• Ovan omfattar även personalansvar för det elva servicetekniker de har idag samt ytterligare en dispatcher/kundtjänst funktion (1 FTE).
• Samarbeta effektivt med Sensecs säljkår och projektorganisation som svarar för en stor del av in försäljningen av service och funktionsavtal.
Krav på person
Sensec söker Dig med erfaren från att leda en organisation med moderna processer för serviceplanering, uppföljning och kontinuerlig förbättring av dessa. Du är van vid att arbeta operativt då det är ditt ansvar att leda och fördela det dagliga arbetet i gruppen av tekniker. Du behöver nödvändigtvis inte vara från säkerhetsbranschen. Du har mycket energi, analytisk förmåga och god förmåga att få med/entusiasmera andra:
• Söka och hitta kundbehov relaterade till service och tillsammans med kund (och leverantör) kvalificera/kvantifiera dessa behov.
• God analytisk förmåga, där personen genom eget tänk och öppna frågor kan identifiera behov hos kunder för att successivt bredda försäljningen, liksom att snabbt ta fram det relevanta i upphandlingsunderlag rörande servicetjänster.
• Snabbt kunna bli tydlig och konkret i "vad som ska göras annorlunda" hos servicetekniker för att förbättra verksamheten. Detta inkluderar att ta fram konkreta åtgärder för att möjliggöra denna förändring (t.ex. utbildning, förändring i planering).
• Förmåga att ge energi och positiv inställning till kollegor och serviceteam, vilket ska grunda sig i en stark förmåga att ha koll på, och vid behov justera, serviceagendan och se till att teamledare och servicetekniker är motiverade och uppmuntrade att leverera sina respektive uppdrag.
• Tekniskt intresse - ha en god förmåga att snabbt sätta sig in i nya produkter och lösningar.
• Det är meriterande om du har en ingenjörsutbildning.
Övrigt: B-Körkort, god social kompetens och förmågan att anpassa sig till kunden, god engelska i tal och skrift
Vi ser det som meriterande om du tidigare tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen, ange gärna vilken aktivitet du har utövat och på vilket sätt det har format dig som person. Den personliga lämpligheten är avgörande vid tillsättningen av denna tjänst.
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: Kontorstider med möjlighet till flex.
Plats: Du utgår från kontoret som ligger i Arlanda stad
I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Mattias Söderberg, rekryteringskonsult, på nummer 072-157 27 76. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2016-05-02ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1878
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMattias Söderberg
FöretagPerformIQ Work AB
AdressPerformIQ Work AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 159, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2820360
Observera att sista ansökningsdag har passerat.