Operativ inköpare till Saab

Skill / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-06-18

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Arbetsuppgifter
Du blir en viktig del av Saabs dagliga produktionsstyrning och din roll som taktisk inköpare är att stödja avdelningens strategiska inköpare med upphandling/köp av material, främst där avtalade priser saknas. Arbetet innebär även att stödja avdelningens strategiska inköpare med uppdateringar av parametrar i affärssystemet. Dina arbetsuppgifter innebär även upplägg av artiklar, orderläggning, hantera upphandling av icke artikelbundet material och tjänster, vilket innebär förfrågan, utförda inköpsordrar och uppföljning av fakturahantering. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegor på olika avdelningar och du kommer att arbeta i affärssystemet IFS.

Detta är initialt ett uppdrag med trygg anställning hos Skill. Det finns mycket goda möjligheter till förlängning och övertagning av Saab.

Hos oss på Skill är våra medarbetare det viktigaste vi har och vi är måna att våra medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Skill är i dagsläget Östergötlands största rekryterings- och bemanningsföretag, vilket innebär att vi genom vårt stora kontaktnät kan öka dina chanser att hitta ditt drömjobb. Vi sätter stor stolthet i att vara en seriös aktör inom bemanningsbranschen som erbjuder schyssta villkor till alla anställda. Självklart har vi kollektivavtal och du har en fast månadslön hos oss. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda.

Profil
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning på inköp eller logistik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från en liknande roll och därmed god förståelse för processerna och planeringen kring hela flödet från order till leverans. Det är ett krav att du behärskar svenska och engelska både i tal och skrift, då rollen innebär många internationella kontaktytor. Som person är du snabblärd, noggrann och ansvarsfull samt trivs att arbeta i team.

Ansökningsförfarande
Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka din ansökan till www.skill.se redan idag!

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linda Strandman, linda.strandman@skill.se alt 013-495 89 74

Väl mött med din ansökan!

Om företaget
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering och Bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-14
Ange följande referens när du ansöker: 4419
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Strandman 013- 495 89 74

Företag
Skill

Adress
Skill
Gelbgjutaregatan 2
58254 Linköping

Kontorsadress
Gelbgjutaregatan 2

Jobbnummer
4837949

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill: