Operativ inköpare till Saab
Skill / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2019-06-18Om företagetSaab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.
Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
ArbetsuppgifterDu blir en viktig del av Saabs dagliga produktionsstyrning och din roll som taktisk inköpare är att stödja avdelningens strategiska inköpare med upphandling/köp av material, främst där avtalade priser saknas. Arbetet innebär även att stödja avdelningens strategiska inköpare med uppdateringar av parametrar i affärssystemet. Dina arbetsuppgifter innebär även upplägg av artiklar, orderläggning, hantera upphandling av icke artikelbundet material och tjänster, vilket innebär förfrågan, utförda inköpsordrar och uppföljning av fakturahantering. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegor på olika avdelningar och du kommer att arbeta i affärssystemet IFS.
Detta är initialt ett uppdrag med trygg anställning hos Skill. Det finns mycket goda möjligheter till förlängning och övertagning av Saab.
Hos oss på Skill är våra medarbetare det viktigaste vi har och vi är måna att våra medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Skill är i dagsläget Östergötlands största rekryterings- och bemanningsföretag, vilket innebär att vi genom vårt stora kontaktnät kan öka dina chanser att hitta ditt drömjobb. Vi sätter stor stolthet i att vara en seriös aktör inom bemanningsbranschen som erbjuder schyssta villkor till alla anställda. Självklart har vi kollektivavtal och du har en fast månadslön hos oss. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda.
ProfilVi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning på inköp eller logistik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från en liknande roll och därmed god förståelse för processerna och planeringen kring hela flödet från order till leverans. Det är ett krav att du behärskar svenska och engelska både i tal och skrift, då rollen innebär många internationella kontaktytor. Som person är du snabblärd, noggrann och ansvarsfull samt trivs att arbeta i team.
Ansökningsförfarande
Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka din ansökan till
www.skill.se redan idag!
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linda Strandman,
linda.strandman@skill.se alt 013-495 89 74
Väl mött med din ansökan!
Om företagetSkill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering och Bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-07-14
Ange följande referens när du ansöker: 4419
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Strandman 013- 495 89 74
FöretagSkill
AdressSkill
Gelbgjutaregatan 2
58254 Linköping
KontorsadressGelbgjutaregatan 2
Jobbnummer 4837949
Observera att sista ansökningsdag har passerat.