Operativ inköpare till Saab
Industrikompetens i Östergötland AB / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
2017-02-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ inköpare till Saab" (publicerad 2017-04-28) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Vill du arbeta i ett stort och omväxlande företag med en bred produktportfölj? Vi söker en Operativ inköpare som vill arbeta i framkant!
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.
Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Operativ inköpare kommer du att ingå i ett team med en strategisk inköpare och ytterligare operativa inköpare. Den strategiska inköparen har huvudansvaret för leverantörer medan den operativa inköparen förväntas ha artikelansvaret. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära att arbeta med olika produkter och projekt, lägga beställningar, leveransbevaka, skicka ut förfrågningar samt arbeta i affärssystemet IFS. Löpande arbetar du även med många olika kravställare, men främst produktionen och utvecklingsavdelningen. Rapportering kommer ske till närmsta linjechef eller projektledare.
Din profil
För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna ser vi att du har;
• Relevant utbildning inom inköp eller arbetslivserfarenhet
• Två-tre års erfarenhet inom operativt inköp
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i såväl tal och skrift
Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess och därmed krav på svenskt medborgarskap. Meriterande är att ha arbetat i affärssystemet IFS. Vi lägger stor vikt vid dina tidigare erfarenheter inom yrket samt personliga egenskaper. Som person krävs det att du är en flexibel teamspelare som tar eget ansvar och har lätt för att bygga relationer då du samarbetar många olika personer. Det breda kontaktnätet gör att vi gärna ser att du har förmågan att växla mellan olika uppgifter, har en god kommunikation och är affärsmässig. Du har även ett strukturerat arbetssätt och trivs med ordning och reda omkring dig.
Ansökningsförfarande
Urvalet och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på
www.industrikomeptens.se redan idag!
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Josefine Kindahl,
josefine.kindahl@industrikompetens.se Väl mött med din ansökan!
Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering, Bemanning och Omställning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2017-02-14ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-07
Ange följande referens när du ansöker: 2368
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJosefine Kindahl
josefine.kindahl@industrikompetens.se 013-47 32 061
FöretagIndustrikompetens i Östergötland AB
AdressIndustrikompetens i Östergötland AB
Djurgårdsgatan 56
58229 Linköping
KontorsadressDjurgårdsgatan 56
Jobbnummer 3319143
Observera att sista ansökningsdag har passerat.