Operativ inköpare till industribranschen
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av att arbeta som operativ inköpare och vill arbeta på ett globalt företag som ständigt bidrar till den tekniska utvecklingen inom industrin? Vill du ha ett varierande arbete där du har ansvar för hela inköpskedjan? Då ska du söka tjänsten som operativ inköpare till industribrasnchen i Borås!
Publiceringsdatum2018-10-06Om tjänstenSom operativ inköpare kommer du att ansvara för ett eget sortiment där du deltar i hela inköpskedjan. Huvudfokus är att ständigt utveckla relationerna med leverantörerna och ständigt arbeta för att effektivisera och skapa mer kostnadseffektiva lösningar. Du kommer b.la. ansvara för orderläggning, delta vid avtalsförhandlingar och se till att logistiken går som planerat. Målet är att skapa ett högkvalitativt sortiment till så bra pris som möjligt! Har du bredare erfarenhet så kan det tillkomma fler arbetsuppgfter baserat på dina erfarenheter.
I din roll som operativ inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Utveckla och förbättra ditt sortiment
• Ansvara för hela inköpsprocessen
• Bygga relationer och öka företagets kostnadseffektivitet genom värdeskapande inköp
Om dig
Vi söker dig som har några års erfarenhet av operativt inköp i en större organisation samt har en relevant utbildning inom området. Har du dessutom jobbat med tekniska inköp eller inom ett liknande område är detta ett plus. Du har god systemvana och har arbetat i affärssystem tidigare. Till sist är du flytande i svenska och har mycket goda kunskaper i engelska. Talar du ytterligare språk på hög nivå kan detta vara meriterande
Vidare ser vi att du är en person som drivs av ständig förbättring och tycker om att arbeta i ett företag som ständigt utvecklas. Du är en problemlösare av rang och tycker om att varva administration med många kontaktytor, både internt och externt. Du har ävenen förmåga att kunna ställa om fokus snabbt och kan agera genom snabbe och korrekta beslut.
Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet och utbildning inom relevant område
• God systemvana
• Engelska och svenska
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Om anställningen
Tjänsten som operativ inköpare är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 5 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning hos företaget i sig.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Isak Ahlvik via 0736847762.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Inköpare, operativ inköpare, Borrås, Adecco, SAP, värdeskapande,
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-05
Ange följande referens när du ansöker: ref-27804
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIsak Ahlvik
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Lilla Brogatan 34
50335 BORÅS
KontorsadressLilla Brogatan 34
Jobbnummer 4387252
Observera att sista ansökningsdag har passerat.