Operativ inköpare till Apoteket

Placera Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
2018-05-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ inköpare till Apoteket" (publicerad 2018-11-01) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Företaget
Apoteket erbjuder ett brett sortiment av varor och tjänster inom läkemedel och hälsa till privatpersoner, företag och producenter inom vård och hälsa. Apoteket är ett av Sveriges starkaste varumärken och har högt anseende, inte minst när det gäller läkemedel och hållbarhet. Även sortiment och samhällsansvar får högt betyg i flera undersökningar.

Tjänsten
Till Apotekets huvudkontor i Arenastaden söker vi nu en Operativ inköpare som vill arbeta med att förvalta processer utifrån ett helhetsperspektiv. Du kommer arbeta i ett team bestående av 6 personer och arbeta i ett nära samarbete med lagerpartner, logistikkoordinatörer och kampanjsamordnare för att optimera och effektivisera inköpsprocessen. Du kommer ansvara för det dagliga flödet från order till leverans samt säkerställa tillgänglighet hos Apotekets partihandel och i samarbete internt och med leverantörer se till att en hög servicegrad för apoteken uppnås. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och fram till årsskiftet, du anställs av Placera Personal och arbetar som konsult hos Apoteket.


Publiceringsdatum
2018-05-22

Kvalifikationer
Följande kvalifikationer ser vi som lämpliga för tjänsten:

* Eftergymnasial utbildning inom logistik/inköp, gärna med inriktning logistik eller Supply chain
* 1-2 års erfarenhet av arbete inom inköp och/eller logistik, gärna inom detaljhandeln
* Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
* Systemkunskaper i RELEX och EnterpriseOne är mycket meriterande
* Svenska och engelska flytande i tal och skrift

Personligt
För att lyckas i rollen hos vår kund tror vi att du är en strukturerad och noggrann person med en hög prioriteringsförmåga. Du har lätt för att se helheten, har ett stort driv och trivs med att samarbeta med andra. Vidare har du en god analytisk förmåga och drivs av att arbeta med ständiga förbättringar.

Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Anställningstyp/arbetstider
: Heltid, 40h/v
Lön: Enligt överenskommelse
Uppdragsperiod: Snarast och fram till årsskiftet

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid Start omgående t.o.m. årsskiftet.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Klara Eidhagen ke@placerapersonal.se 08-586 22 716

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
4158835

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: