Operativ inköpare / Replenishment planner till globalt bolag

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Mölndal
2019-11-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ inköpare / Replenishment planner till globalt bolag" (publicerad 2020-02-06) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Har du ett intresse för att arbeta administrativt och med inköpsprocesser? Vill du få möjlighet att arbeta hos en nordisk ledande grossistverksamhet? Läs mer om tjänsten som Operativ inköpare / Replenishment planner hos vår kund i Mölndal!

Publiceringsdatum
2019-11-13

Om tjänsten
Här kommer du att ingå i ett team med sex kollegor som ansvarar för inflöde och produkttillgängligheten till lager hos deras kunder. Teamet jobbar mot Sverige, Danmark och Norge som marknad.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan komma att innefatta:
• Orderläggning och uppföljning av inköpsorder
• Säkerställa produkttillgänglighet på deras lager
• Kommunikation med nationella och internationella leverantörer
• Uppföljning av leveransprecision
• Reklamationshantering och ankommande leveranser

Andra ansvarsområden kan vara att delta i förbättringsarbete och förändringsprojekt.

Om dig
Du har fördelaktigt studerat en eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, logistik eller annat relevant område, alternativt har du likvärdiga arbetslivserfarenheter. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta med operativa inköpsfrågor och van vid att hantera leverantörer. Du har goda datorkunskaper är van vid att arbeta i Excel samt affärssystem/planeringsverktyg och har du tidigare erfarenhet av SAP och/eller E3 så är detta meriterande. Då du kommer att arbeta i en internationell miljö så hanterar du det engelska språket obehindrat likväl som att du hanterar det svenska språket i tal och skrift.

Som person är du prestigelös och flexibel i ditt arbetssätt. Du är serviceminded, har en god samarbetsförmåga och lätt för att skapa goda relationer med både interna och externa intressenter och du är inte rädd för att ta tag i de uppgifter som det finns behov av. Rollen ställer krav på att du kan arbeta självständigt och driva ditt arbeta framåt.
Vidare söker vi dig som trivs i fartfyllda miljöer och som trivs i en föränderlig miljö.

Viktigt för tjänsten är:
• God förståelse för operativa inköpsprocesser
• Erfarenhet av att arbeta administrativt och med affärs-/eller planeringssystem som verktyg
• Att du hanterar det svenska och engelska språket obehindrat i tal samt skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Operativ inköpare är ett konsultuppdrag fram till och med januari med tillsättning omgående. För rätt person finns det mycket goda möjligheter till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Vi kommer påbörja urvalet omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Johanna Johnsson, johanna.johnsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Inköpare, Operativ inköpare, Replenishment planner, Inköp, planering, logistik, SAP, E3, Mölndal, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-31373".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
4954175

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

 

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: