Operativ inköpare
Huvudkontor, Försäljning, Lager / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Huvudkontor, Försäljning, Lager i Göteborg,
Solna eller i
hela Sverige ThyssenKrupp Materials Sverige AB marknadsför stål- och metallprodukter tillverkade inom ThyssenKrupp-koncernen och hos utvalda externa tillverkare. I Sverige är vi närmare 50 anställda och omsätter ca 500 MSEK per år. Vi ingår i ThyssenKrupp AG, en världsomspännande industri- och stålkoncern med drygt 187 000 anställda en omsättning på 40 Mdr EUR.
Vi har valt att se oss som en del av svensk industri, eftersom vi är en betydelsefull del i våra kunders tillverkningsprocess och slutprodukt. Vi ser oss inte bara som en leverantör av en fysisk produkt, utan mer som en resurs där vår branschkunskap också kommer kunden till del genom att vi tillsammans planerar materialbehov och leveranstider. Läs gärna mer om oss på
www.thyssenkrupp.seINKÖPARE - föräldravikariat
En av våra inköpare är mammaledig och vi söker en vikarie som Inköpare inom produkt¬områdena konstruktions- och verktygsstål till vårt huvudkontor i Göteborg. Inköps¬avdelningen består av två inköpare som rapporterar till Supply Chain Manager och har ett nära samarbetar med Produktchefen inom sina respektive område. Vikariatet är t.o.m. januari 2011. På sikt utökas inköps¬avdelningen med en strategisk inköpare varför vikariatet kan övergå till tillsvidare anställning.
Du kommer som Inköpare att ansvara för att inköp av lagermaterial inom ditt område sker affärsmässigt, enligt företagets policy, processer och rutiner.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter; Säkerställa försörjning av material/inköp mot definierade styr-gränser/kundbehov, leveransbevakning, lösa materialbristsituationer, behandla och administrera reklamationsärenden, framtagning av Inköpsrapporter. Du deltar även aktivt i det kontinuerliga förbättrings¬arbetet på avdelningen. I tjänsten ingår ett nära samarbete och daglig kontakt med leverantörer och med företagets övriga avdelningar.
Vi söker dig som har några års erfarenhet från inköpsarbete med eftergymnasial teknisk- eller ekonomisk utbildning. Självklart har du goda IT-kunskaper och är en god kommunikatör på såväl svenska som engelska, vilket är vårt koncernspråk. Ytterligare språk är meriterande. Vi arbetar i affärssystemet SAP R/3 och använder Microsoft Office paketet. Det är meriterande men inget krav att du har arbetat med SAP R/3. Goda kunskaper inom Microsoft Office är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du självgående eftersom arbetet är självständigt, serviceminded, strukturerad och ansvarstagande samt driven och initiativrik. Du har förmågan att arbeta noggrant och detaljorienterat, men samtidigt med en god helhetsbild över dina arbetsuppgifter. Du är även en positiv person som har lätt för att skapa och behålla kontakter, samt är flexibel och öppen för förändringar.
För att vara framgångsrik hos ThyssenKrupp Materials Sverige är det avgörande att du är prestigelös och affärsdriven. Vi förväntar oss att du med engagemang driver dina frågor och tar ett stort ansvar för ditt arbete. Du kommer att driva din roll högst självständigt, med stöd från dina kollegor.
Publiceringsdatum2010-08-11Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
eva.t.nilsen@thyssenkrupp.seFöretagHUVUDKONTOR, FÖRSÄLJNING, LAGER
AdressHUVUDKONTOR, FÖRSÄLJNING, LAGER
BOX 47057
40257 GÖTEBORG
KontorsadressDAGJÄMNINGSGATAN 2
GÖTEBORG
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-3377900
E-postadress:
eva.t.nilsen@thyssenkrupp.se Jobbnummer 707197
Observera att sista ansökningsdag har passerat.