Operativ inköpare

Ssab Emea AB / Inköpar- och marknadsjobb / Oxelösund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Oxelösund, Nyköping, Trosa, Gnesta, Söderköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ssab Emea AB i Oxelösund, Finspång, Stockholm, Västerås, Surahammar eller i hela Sverige

Som inköpare arbetar du med den operativa inköpsprocessen för specifika varor och tjänster på ett kostnadseffektivt sätt och säkerställer att beställare/användare erhåller rätt leverans i rätt tid i enlighet med gällande avtal och villkor. Placeringsort Luleå.

Publiceringsdatum
2017-07-05

Om tjänsten
Du skapar offertförfrågningar, förhandlar och skriver avtal upp till fastställda nivåer, säkerställer efterlevnad av avtal, hanterar avvikelser i anskaffningsflödet, informerar beställare om avtal och priser, status på lagd order, följer upp efterlevnad med beställare, rapporterar efterlevnad till ansvarigt varugruppsteam, identifierar nya avtalsbehov, följer upp leveransavvikelser med leverantörer, eskalerar eventuella hinder för måluppfyllnad av operativa inköp, säkerställer efterlevnad av rådande lagar och företagets beslutade policys samt arbetar aktivt med att sänka kostnadsnivån på köpta varor och tjänster genom bland annat konkurrensutsättning och genom att hitta anskaffningsupplägg som möter behoven på bästa sätt.

Utöver ovanstående arbetar du med SSAB One som ett led i att stärka inköps värde till verksamheten.
Tjänsten är ett vikariat.
Resor i tjänsten förekommer.

Vi söker drivande och initiativrik medarbetare som trivs med att arbeta i varugruppsteam, har ett övergripande synsätt, god analytisk förmåga, och god affärsmässighet. Vi värdesätter också egenskaper som skapar förutsättningar för ett gott samarbete och kommunikation med övriga intressenter i organisationen, för att realisera våra gemensamma mål, strategier och förväntningar.

Vi erbjuder
Varierande, roliga och utvecklande arbetsuppgifter i en viktig roll med stora möjligheter att påverka SSABs resultat. Tillsammans med engagerade kollegor skapar Du värde för SSAB och bidrar till att uppnå företagets vision.

Du har utbildning med inriktning mot inköp alternativ ekonomi. Förvärvade kvalifikationer från tidigare arbete inom dessa områden är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbete som för tjänsten i fråga. Har du erfarenhet från försäljning och/eller projektledning, LEAN och/eller SRM-arbete är detta också meriterande. Du har goda kunskaper i engelska i tal och skrift, MS Office, och känner dig trygg med att presentera och kommunicera information.

Vi söker drivande och initiativrik medarbetare som trivs med att arbeta i varugruppsteam, har ett övergripande synsätt, god analytisk förmåga, och god affärsmässighet. Vi värdesätter också egenskaper som skapar förutsättningar för ett gott samarbete och kommunikation med övriga intressenter i organisationen, för att realisera våra gemensamma mål, strategier och förväntningar.

SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag. SSAB erbjuder mervärdesprodukter och tjänster som har utvecklats i nära samarbete med företagets kunder för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. Idag har SSAB produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm och sekundärnoterat på NASDAQ OMX i Helsingfors. http://www.ssab.com/.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanna Segersven +358 405 864 769

Företag
SSAB EMEA AB

Adress
SSAB EMEA AB

61380 OXELÖSUND

Kontorsadress
SSAB

Jobbnummer
3591783

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ssab Emea AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ssab Emea AB: