Operational Client Manager

Intrum Justitia Sverige AB / Bankjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intrum Justitia Sverige AB i Göteborg, Varberg, Nacka, Malmö, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har 3 850 anställda i 20 länder. Koncernens omsättning uppgick 2015 till 5,6 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com

Intrum Justitia förstärker organisationen och söker nu en Operational Client Manager med ett genuint intresse för våra kunder, tjänster och marknadens krav. Vi letar efter dig som vill anta utmaningen och optimera vårt produktutbud inom affärsområdet Debt Surveillance. Debt Surveillance är en del av Intrum Justitias kärnverksamhet där vi arbetar aktivt med att bearbeta våra kunders avskrivna fordringar genom situationsanpassade förhandlingar, uppgörelser och avbetalningsplaner.

Som Operational Client Manager driver du utvecklingen av vårt tjänsteutbud och bidrar till att optimera såväl vår egen som kundens affär utifrån ett lönsamhetsperspektiv . Du arbetar med vidareutveckling av vårt erbjudande för att möta kund- och marknadskrav.

Ditt arbete innebär även omvärldsbevakning på produktnivå, framtagande av tjänsteinnehåll genom definition av standard och tillvalstjänster, samt uppföljning av kundnöjdhet och lönsamhet på flera nivåer. Du arbetar med prissättning genom standardprislista samt genom samarbete med vår säljorganisation vid prissättning av större affärer. Du samverkar även nära med säljarna för att bidra till att våra produkter är attraktiva genom att bistå med din specialistkunskap vid kundbesök och fungera som bollplank vid större upphandlingar samt vid paketering av tjänsterna. I ditt arbete ingår också att arbeta med kravställning när det gäller vår kundwebb och systemstöd för nyutvecklade tjänster.

Rollen innebär ett stort mått av samverkan med både kunder och andra enheter inom Intrum Justitia i syfte att utveckla tjänsterna och leveransen mot kunden ur ett operativt perspektiv.

Profil Vi ser att du har högskoleutbildning inom ekonomi och/eller marknadsföring, samt minst tre års erfarenhet av att arbeta med affärsutveckling, tjänsteleverans och prissättning. Du är van att arbeta med intern kravställning av leverans, omsättning och systemstöd.

Det är meriterande om du arbetat inom kreditbranschen eller närliggande områden.

Personliga egenskaper Vi söker dig som är driven, målfokuserad och intresserad av kundrelationer och som vill driva Intrum Justitias affärsutveckling framåt. Du besitter förmågan att växla perspektiv från helhet till detalj samtidigt som du besitter en stark analytisk förmåga. Vidare är det viktigt att du har lätt för att samarbeta, är lyhörd och förändringsbenägen.

Är du intresserad? Urval och intervjuer sker löpande och därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan"

Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-11-08

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
1) Zara Berven (Head of Debt Surveillance) 031-61 69 83
2) Alexandra Hagstedt (Unionen Göteborg) 031-7506837
3) Helge Nyman (Akademikerföreningen) 08-527 275 87

Företag
Intrum Justitia Sverige AB

Adress
Intrum Justitia Sverige AB
Box 41
40120 Göteborg

Kontorsadress
Södra Hamngatan 53

Jobbnummer
3148060

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intrum Justitia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intrum Justitia Sverige AB: