Onsite Tekniker till Service Desk - Var med och stärk IT-stödet!
Academic Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2025-04-29
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du arbeta nära användarna och vara en viktig del av en nyinsourcad Service Desk? Nu söker vi en lösningsorienterad och serviceinriktad Onsite Tekniker till ett sammansvetsat team där du får möjlighet att påverka, utveckla och göra skillnad varje dag!
OM TJÄNSTEN
Vi söker dig som brinner för att leverera förstklassig IT-support och som trivs i en miljö där samarbete, utveckling och personlig service står i fokus. Som Onsite Tekniker blir du en del av ett engagerat team på fyra personer. Eftersom Service Desken nyligen insourcats innebär rollen också en spännande möjlighet att vara med från början - du får vara delaktig i att skapa rutiner, dokumentera processer och forma hur teamets arbete utvecklas framåt.
Du erbjuds
• Ett konsultuppdrag inledande 6 månader med stor chans till förlängning eller överrekrytering
• En dedikerad konsultchef som du delar tillsammans med dina närmsta kollegor. Din konsultchef hjälper dig med allt från stöttning, utveckling och personlig coachning genom hela ditt uppdrag.
• Platsbaserat arbete 8 tim/dag som föreläggs mellan 7-18.
ARBETSUPPGIFTER
Publiceringsdatum2025-04-29Dina arbetsuppgifter• Support av klienter och mobiltelefoner
• Kontohantering, behörighetshantering och uppsättning av arbetsplatser
• Administration av olika system och portaler
• Teknisk felsökning i Windows-miljö
• Applikationssupport av företagsspecifika applikationer
• Onsite support för användare
VI SÖKER DIG SOM
• Har erfarenhet från en liknande roll inom IT-support eller onsite-teknik
• Har goda kunskaper i Windows Client, Active Directory och Microsoft 365
• Är van vid att felsöka både mjukvara och hårdvara
• Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
• Har tidigare erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem, gärna ServiceNow
• Är van att dokumentera IT-processer och instruktioner på ett tydligt sätt
Det är meriterande om du har
• Certifieringar inom relevanta IT-områden (exempelvis Microsoft-certifikat)
• Erfarenhet av arbete med mobilhantering och MDM-lösningar
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som trivs i en dynamisk och föränderlig vardag, där du både får ta stort ansvar och vara med och forma arbetssätt från grunden. Du är en lagspelare som gärna delar med dig av din kunskap och hjälper dina kollegor i teamet. Samtidigt är du självgående, initiativrik och drivs av att lösa tekniska utmaningar på ett effektivt och serviceinriktat sätt. Din förmåga att bemöta användare med tålamod och pedagogik blir avgörande för att lyckas och trivas i rollen.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Varaktighet, arbetstid, etc. Heltid
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15112115".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 9309342