Områdeschef till HomeMaid

Adecco Sweden AB / Organisationsutvecklarjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige

Är du serviceminded och söker en ny utmaning? Vill du arbeta i en varierande roll med personalfrågor, ekonomi och kundservice? Då är tjänsten som Områdeschef på HomeMaid i Uppsala tjänsten för dig!

Om HomeMaid
HomeMaid vet hur svårt det är att få tiden att räcka till. I Uppsala, som huserar nordens äldsta universitet, som är Carl von Linnés födelseort och Pelle Svanslös hemstad är HomeMaid 95 personer som varje dag gör sitt allra bästa för att deras kunder ska trivas hemma och hinna med vardagen. HomeMaid i Uppsala täcker in ett stort område, från Tierp i norr till Märsta och Sigtuna i söder, Östhammar i öster till Örsundsbro i väster. Personalen fixar det mesta från hemstädning och fönsterputsning till flyttstädning. HomeMaid har kollektivavtal och deras professionella medarbetare har därför sjysta villkor med riktiga löner, pensioner och semestrar.

Tillsammans är HomeMaid ett av Sveriges mest anlitade hemserviceföretag. Sedan 1997 har de hjälpt tusentals familjer med veckostädning, hushållsnära tjänster och annan städhjälp, vilket gör att deras kunder får tid till det som är viktigt på riktigt. Rent magiskt, faktiskt!

Om Tjänsten
En av de nuvarande Områdescheferna ska gå över till annan tjänst internt, varför vi nu söker hennes ersättare till vårt kontor i Uppsala. I din roll kommer du ansvara för uppemot 30 medarbetare och verksamheten i distrikt Syd som består av t ex Sävja, Knivsta, Märsta och Sigtuna. I personalansvaret ingår medarbetarsamtal, lönesamtal, arbetsmiljöfrågor m m. Som Områdeschef bär du även ansvar för ekonomin, med allt från budget till fakturering och löner. Du kommer att ansvara för att uppdragen är bemannade och att personalen bokas ut på arbetspass. Till din hjälp har du även teamledare. Vidare kommer du även att ta hand om områdets löpande drift samt vårda goda och långsiktiga relationer med befintliga och nya kunder.

Rollen som Områdeschef är ett varierande och utmanande arbete som innefattar ett helhetsansvar över HomeMaids verksamhet i Uppsala och som du delar med två andra Områdeschefer. Samtliga Områdeschefer rapporterar till Regionchefen för Mälardalen. Tjänsten är på heltid där dina arbetstider kommer att vara vardagar från ca 07.30-16.30. Din arbetsplats är främst på kontoret i Uppsala, men ibland åker du ut för att göra t ex kunduppföljningar. Vi har god stämning där vi hjälper varandra vid behov och jobbar aktivt med personalvård. I början av nästa år implementerar vi ett nytt affärssystem som kommer att effektivisera och underlätta vårt arbete.

Om Dig
Har du tidigare arbetat som teamledare inom servicebranschen eller som t ex receptionschef på ett hotell alternativt har annan relevant ledarerfarenhet kan du vara rätt person för tjänsten som Områdeschef! För att passa i rollen tror vi att du är en positiv, engagerad person som har intresse för människor, sälj och har god ekonomisk förståelse. Du är en stabil och trygg ledare med god problemlösningsförmåga, är empatisk och hjälpsam. Du ska ha erfarenhet av servicebranschen och aktivt vilja arbeta med kundvård.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Anställningen
HomeMaid har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco. HomeMaid erbjuder dig en anställning på heltid med start omgående. Vi tillämpar 6 mån provanställning.

HomeMaid är en organisation av kompetenta och serviceorienterade medarbetare med riktiga löner, kollektivavtal och strävar efter att vara branschens bästa arbetsgivare. Något de aldrig kommer att tumma på. Det är viktigt på riktigt - för HomeMaid. HomeMaid är medlem i Almega och har kollektivavtal med Kommunal.

Om Ansökan
Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryteringskonsult går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefon- eller videointervju. De som går vidare efter det får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryteringskonsult för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anette Eriksson på anette.eriksson@adecco.se, eller 018-65 33 06.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-11-27

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-13
Ange följande referens när du ansöker: ref-28268
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Eriksson 018-65 33 06

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Dragarbrunnsgatan 42
75320 UPPSALA

Kontorsadress
Dragarbrunnsgatan 42

Jobbnummer
4484053

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: