Områdeschef IFO
Norbergs Kommun / Sjukvårdschefsjobb / Norberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Norberg,
Fagersta,
Avesta,
Hedemora,
Smedjebacken eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norbergs Kommun i Norberg,
Fagersta eller i
hela Sverige Norberg är en bergslagskommun och utgör centrum i en av landets äldsta bergslagsbygder, här bor ca 5 700 personer varav ca 80 % i tätorten. Geografiskt är kommunen belägen i Västmanlands norra del med gräns mot Fagersta, Sala och Dalarna
Vår nuvarande Områdeschef på Individ och familjeomsorgen (IFO) går i pension 31 maj 2016. Vi söker därför hennes efterträdare.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens omsorg om äldre, personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad och integration.
Som områdeschef på IFO ansvarar du för all myndighetsutövning enligt SoL, LSS, LVU och LVM. Till din hjälp har du erfarna och duktiga medarbetare. Arbetsgruppen består av 1:e socialsekreterare, 5 handläggare/socialsekreterare som handlägger barn och ungdomsärenden, 6 handläggare som hanterar alla vuxenärenden inklusive LSS och socialpsykiatri. En familjebehandlare tillhör också arbetsgruppen. Stor del av den öppna verksamheten sker i samverkan med Fagersta och Skinnskattebergs kommuner.
Individ - och familjeomsorgen kräver ett ständigt pågående utvecklingsarbete för att leva upp till de lagar och föreskrifter som styr verksamheten. Socialförvaltningen har en verksamhetsutvecklare som stöder hela förvaltningen.
Detta är ett brett, spännande och stimulerande chefsjobb och du kommer att arbeta både operativt och strategiskt. Du kommer ha möjlighet att vara med och påverka eventuella person och/eller organisationsförändringar som förvaltningen finner nödvändiga för att leva upp till de högt ställda krav som föreligger.
Publiceringsdatum2015-10-22Dina arbetsuppgifterSom områdeschef för individ- och familjeomsorgen har du ansvar för ledning, planering, utveckling och uppföljning av verksamheten. Du har personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar. Du bidrar till att verksamheten håller hög kvalitet och rättssäkerhet.
Du ingår i en positiv och entusiastiskt ledningsgrupp och kommer att vara direkt underställd socialchef. I ledningsgruppen förväntas det att du deltar aktivt och bidrar med lösningar som gagnar förvaltningen utifrån ett helhetsperspektiv. Det är en målstyrd organisation med fokus på utveckling och ekonomi. Nära samverkan internt och externt är en viktig del av uppdraget.
KvalifikationerVi söker dig som antar dagens och framtidens utmaningar med tydligt ledarskap och stort intresse av att driva förbättringsarbete. Du är en engagerad och kreativ ledare som hämtar inspiration och kraft från ökat ansvar.
Du skall ha socionomexamen eller annan utbildning som av arbetsgivaren prövas likvärdig. Du skall ha erfarenhet som chef och/eller ledarskap i någon form inom socialt arbete. Du skall ha erfarenhet av myndighetsutövning samt ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka
Kommunen tillämpar rökfri arbetstid.
B-körkort krävs.
Vi vill att du tillsammans med din ansökan bifogar betyg och CV
Varaktighet: Tillsvidareanställning 100%
Tillträdesdag: 2016-05-01, eller enligt överenskommelse.
Sista dag att ansöka är 2015-11-20
Upplysningar: Liselotte Eriksson, socialchef 0223- 29 000 eller Ann-Christine Rask, områdeschef 0223- 29 000
Fackliga företrädare: Nås via kommunens växel, 0223- 29 000
Ansökan: Via kommunens hemsida, ?Lediga jobb?
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-20
Ange följande referens när du ansöker: SF 68/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSocialchef Liselotte Eriksson 0223-29 000
Områdeschef IFO Ann-Christine Rask 0223-29 000
FöretagNorbergs kommun
AdressNorbergs kommun
Box 25
73821 NORBERG
KontorsadressMalmgatan 7
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2492140
Observera att sista ansökningsdag har passerat.