Nyexad Account Coordinator till Protector
Bravura Sverige AB / Bankjobb / Stockholm
2023-09-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nyexad Account Coordinator till Protector" (publicerad 2023-10-25) ⬅️
Visa alla bankjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2023-09-05Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Protector försäkring.
Om företagetProtector försäkring grundades i Norge år 2004 och är ett skandinaviskt försäkringsbolag som är noterat på Oslobörsen. Företaget etablerades i Sverige 2011 och har sedan dess haft en snabb och lönsam tillväxt med i dagsläget 130 medarbetare. Protector erbjuder försäkringar till företag och offentliga verksamheter och distribuerar produkterna genom utvalda försäkringsmäklare. Under 10 års tid har företaget vuxit snabbt och verksamhet finns idag i Norge, Sverige, Danmark, UK och Finland. Protector utmanar sina konkurrenter med en målbild om att bli marknadsledande med nöjdast kunder i branschen. Vilket de blir genom sina unika relationer och framstående beslutsförmåga.
Här välkomnas du in i en framåtsträvande kultur, där du blir en del av ett team som har kul tillsammans under arbetstimmarna såväl som på AW:s och gemensamma träningspass.
Dina arbetsuppgifterI rollen hos Protector tillhör du avdelningen mäklarservice med ett team om 30 personer, uppdelade på 4 olika bransch-segment. På avdelningen arbetar de mot mäklare som företräder företagskunderna, vilket innebär att relationerna och samarbete med mäklare/förmedlare blir det primära fokuset på avdelningen.
Som Accounting Coordinator är ditt initiala ansvar att arbeta med försäkringsadministrationen mot dina mäklare/förmedlare. Du är ytterst ansvarig för att säkerställa ett kvalitativ administrativt flöde, vilket b.l.a innebär att fakturera, offerera, hantera betalningspåminnelser, skapa och uppdatera försäkringsbrev samt sammanställa skadehistorik.
När du självständigt levererar resultat av god kvalitet kan du erbjudas möjligheten att kliva in i en roll som Account Manager, där ditt primära fokus i stället skiftar till att arbeta med kundkontakt och förvaltning av portföljen. Vid god prestation erbjuder Protector på längre sikt även goda utvecklingsmöjligheter framåt
• Samarbeta med dina kollegor för att nå bästa resultat
• Kvalificerad administration kring både nyteckningar och förnyelse av försäkringar
• Bygga och vårda långsiktiga relationer med försäkringsmäklare
• Administration i form av fakturering, betalningspåminnelser, skadestatistik etc.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Innehar en akademisk examen inom företagsekonomi eller dylikt
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Meriterande med goda kunskaper i Excel
För att lyckas i rollen ser vi att du som person är nyfiken och flexibel, samt har lätt för att anpassa dig efter nya situationer i en snabbrörlig miljö. Företagskulturen präglas av prestigelöshet och ett högt tempo för att ge förmedlare bästa möjliga service och produktupplevelse. Du motiveras därmed av en roll med många kontaktytor, såväl internt som externt, och uppskattar att samarbeta med kollegor och partners med fokus på att leverera arbete av hög kvalité. Vidare uppskattar du en roll där du får ta ansvar, ta initiativ och uppmuntra förbättringsmöjligheter. Du trivs med feedbackkultur i ett team som ständigt fokuserar på att utvecklas och bli bättre. Slutligen är du strukturerad i ditt arbete, du trivs i en bred roll med varierade arbetsuppgifter där du prioriterar och självständigt driver arbetet framåt.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Kungsträdgården
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Fanny Danielsson
fanny.danielsson@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 8085452
Observera att sista ansökningsdag har passerat.