Nu söker vi inköpare!
Skill / Inköpar- och marknadsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill i Järfälla,
Solna,
Stockholm,
Botkyrka,
Huddinge eller i
hela Sverige Är du inköpare? Vill du arbeta i en dynamisk och internationell miljö på ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter? Har du även erfarenhet av exportkontroll så kan du vara personen vi söker!
Nu söker vi Inköpare till Saabs produktion i Järfälla.
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.
Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dina arbetsuppgifter
Som inköpare inom Supply Chain har du det operativa inköpsansvaret för att säkerställa leverans av i huvudsak planlagt behov till Saabs produktion. Du kommer att bli del av ett härligt team som köper in material till såväl prototyper som mindre serieproduktion av tekniskt komplexa lösningar. Arbetet ställer stora krav på kvalitet, flexibilitet och snabbt agerande hos såväl leverantörer som inköpare.
I rollen förväntas du kunna hantera inköp av såväl standardkomponenter, som tillverkning av komplexa kundspecifika produkter och du bör med relativ lätthet kunna manövrera mellan uppdrag av olika karaktär.
Då Saab verkar inom en industrisektor som är föremål för exportkontroll behöver du på en övergripande nivå förstå syfte och målsättning med detta och ha en förmåga att snabbt sätta dig in i, och agera efter, relevanta regulatoriska krav.
I rollen ingår bland annat arbetsuppgifter så som:
• Inköp av material och tjänster utifrån planlagt behov
• Eftermarknadsbeställningar
• Registervård
• Leverantörsuppföljning
• Flödesoptimering
Din profil
För att lyckas och trivas hos oss tror vi även att du är en prestigelös och lösningsorienterad lagspelare som kan konsten att agera i nuet med bibehållet fokus på målbilden. Du behöver vara ansvarstagande, proaktiv och ha en positiv inställning.
Du kan vara såväl en yngre driven person med en relevant högskoleexamen i närtid, som en äldre person med en gedigen inköpserfarenhet i ryggen. Du bör trivas med pulsen i en produktionsmiljö och ha en god förståelse för vilka faktorer som styr inköp inom Supply Chain, samt självständigt kunna driva ditt flöde för att säkerställa god leveransprecision.
Erfarenhet av inköpsarbete inom försvars-, läkemedelsindustri eller annan starkt reglerad verksamhet är meriterande, liksom erfarenhet av och/eller intresse för rollen som Exportkontrollombudsman.
Du kommer att ha många interna och externa kontakter och vi lägger hög vikt vid din kommunikativa förmåga i tal och skrift.
Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Erfarenhet av arbete i affärssystemet IFS är starkt meriterande då det är där du kommer att hantera huvuddelen av ditt dagliga flöde.
Vi förutsätter att du arbetar obehindrat och med goda kunskaper inom MS Office.
Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning gjord av myndighet.
Ansökningsförfarande
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med stor chans till förlängning.
Urvalet sker löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan i form av både CV och personligt brev på
www.skill.se redan idag.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvariga rekryterare Malin Jangenteg,
malin.jangenteg@skill.se.
Väl mött med din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2019-02-07ErsättningFast lön + provision
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 4084
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Jangenteg
malin.jangenteg@skill.seFöretagSkill
AdressSkill
Slottsbacken 8
11130 Stockholm
KontorsadressSlottsbacken 8
Jobbnummer 4600571
Observera att sista ansökningsdag har passerat.