Nu söker Arvika Fastighets AB Förvaltningschef - Bostäder

Qtym AB / Chefsjobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Qtym AB i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige

Arvika Kommun är den näst största kommunen i Värmland med omkring 26 000 invånare. I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Närheten mellan människor ger trygghet och en balans i tillvaron - och det är också nära till dem som fattar besluten. Att leva och bo i Arvika kommun handlar om livskvalitet - om närhet, trygghet och harmoni.

Arvika Fastighets AB:s huvudsakliga uppgift är att äga och förvalta bostadshyreshus och fastigheter som tillhör kommunens förvaltning och verksamhet. Bolaget ska i allmännyttigt syfte främja bostadsförsörjningen i Arvika kommun och sköter även parkmark samt idrotts- och fritidsanläggningar.

Organisationen består idag av omkring 150 medarbetare.



Nu söker Arvika Fastighets AB Förvaltningschef - Bostäder

Som förvaltningschef - Bostäder har du ett helhetsansvar avseende drift och skötsel av bostadsfastigheterna, det avser både teknisk drift, ekonomi (driftbudget och uppföljning) samt kontakter med hyresgäster, avtalsparter och myndigheter. Vårt fastighetsbestånd består av 2600 lägenheter. I rollen leder, planerar och utvecklar du verksamheten inom avdelningen i syfte att driva verksamheten konkurrensmässigt effektivt. Du ansvar för avdelningens kompetens och utveckling inom ansvarsområdet och att avdelningen samverkar med och bistår övriga verksamheter i organisationen för bästa möjliga effektivitet och resursutnyttjande. Som förvaltningschef har du ett personalansvar för avdelningen, där du ansvar för att arbetsmiljöarbetet bedrivs enligt lagar, föreskrifter och riktlinjer. Du har en enhetschef som är direkt underställd och förväntas därmed agera som ett aktivt stöd i drift- och personalfrågor. I rollen har du även personalansvar för vår kundtjänst/reception som består av sex medarbetare. Rollen ingår i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD.

Publiceringsdatum
2019-01-23

Kvalifikationer
Flerårig erfarenhet av arbete som fastighetsförvaltare eller kompetens inom ansvarsområdena som ingår i tjänsten. Goda kunskaper inom hyresjuridik , förvaltningsekonomi och god förhandlingsvana. Meriterade om du har eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning samt erfarenhet från att jobba med digitalisering. Vidare ser vi gärna att du har dokumenterad erfarenhet som ledare.

Goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav samt god datorvana i exempelvis officepaketet.
B-körkort är ett krav.

Dina personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Du har ledaregenskaper, analytiskt förmåga, tänker strategiskt och har en förmåga att tänka långsiktigt. Du skapar engagemang och delaktighet och har ett helhetstänk.

Övrig information
Placeringsort: Arvika

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Anställningens omfattning: Heltid

Urval sker kontinuerligt, sista ansökan är dock den 3 mars 2019.

Rekryteringen sker ihop med Qtym. För vidare frågor kontakta Andrea Meyer på andrea.meyer@qtym.se, 054 -14 18 07 alt. Sara Magnusson, 0725-141822, sara.magnusson@qtym.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Qtym AB

Adress
Qtym AB
Verkstadsgatan 20
65219 Karlstad

Kontorsadress
Verkstadsgatan 20

Jobbnummer
4573009

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Qtym AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Qtym AB: