Norsktalande supporttekniker
Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Östersund
2020-11-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Norsktalande supporttekniker" (publicerad 2021-08-11) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Östersund,
Ragunda,
Sundsvall,
Ljusdal,
Härnösand eller i
hela Sverige Till vår konsultverksamhet i Östersund söker nu Centric flera duktiga, engagerade supporttekniker som har ett brinnande intresse för IT och service. Till denna roll är det viktigt att du talar norska.
Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare.
Låter detta intressant, men du saknar boende i Östersund? Vi hjälper till med bostad.
Publiceringsdatum2020-11-30Dina arbetsuppgifterDu kommer att jobba som supporttekniker i första linjen där du på norska kommer att hjälpa användare via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. Ditt primära ansvar blir att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning, samt även registrera inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet.
Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory och felsökning relaterat till Windowsmiljö och kundspecifika applikationer.
Din profil och kvalifikationen
Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att vara behjälplig och vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda användare via både telefon, mail och andra medier.
Du har gymnasiekompetens, med fördel inom IT-teknik. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor.
Kvalifikationer• Minst 6 månaders erfarenhet inom IT-support alt Service eller BackOfficefunktioner
• Hög kommunikativ förmåga
• Mycket hög servicekänsla
• God teknisk kunskap
• Uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift
• Behärskar det norska språket
Meriterande
• Användaradministration av Active Directory
• Citrix
• Office 365
• Officepaketet
• Körkort
• RDP
• ITILVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
Förutom vårt härliga gäng av konsulter och kollegor får du som anställd hos Centric alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Vi sätter stort värde i att våra medarbetare utvecklas och höjer sin kompetens. Vi erbjuder därför alla våra konsulter möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan där vi bekostar såväl studiematerial samt certifieringar. I takt med att du tar certifikaten så höjs även din lön.
Vi med många tycker att vi är Sveriges bästa IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.
OBS! På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. För att visa att vi på Centric förstått hur viktigt detta är, får du nu redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. Blir det aktuellt med flera intervjuer får du självklart skriva fler cert. Fattar vi sedan tycke för varandra och du blir anställd - ja, då får du möjlighet att skriva ännu fler cert. På Centric tror vi på kompetensutveckling och bjuder gärna på certifieringar.
Centric är ett IT-företag med över 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elise Haglund på tfn: 0733-571793 eller
elise.haglund@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagCentric Professionals AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1606739398080".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Centric Professionals AB (org.nr 556718-3693),
http://www.centric.eu Jobbnummer 5467317
Observera att sista ansökningsdag har passerat.