Norsktalande orderkoordinator sökes omgående!
Professional Consulting / Kontorsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Professional Consulting i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Upplands-Bro,
Täby eller i
hela Sverige Professional Consulting
Är du kundfokuserad och serviceminded? Har du tidigare erfarenhet av arbete med orderflöde? Då har vi tjänsten för dig!
Nu söker vi för kunds räkning en norsktalande orderkoordinator! Vår kund är en ledande leverantör av kundkommunikationsteknik som hjälper andra företag att kommunicera effektivare i dagens flerkanalsmiljö, så att de kan bygga långvariga kundrelationer och driva lönsam tillväxt. Koncernen omsätter 5,3 miljarder USD, har över 28 000 anställda, och tillhandahåller tjänster för stora koncerner och små och medelstora företag i fler än 100 länder. I Sverige har de funnits sedan 1974 och har ca 150 anställda.
I rollen som orderkoordinator tillhör du vår kunds Account support som i dagsläget består av cirka 15 personer. Som orderkoordinator kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara att säkerställa orderflödet, det kan bland annat innebära:
• Hantering av hela orderflödet från kreditbedömning, registrering i systemen till fakturering och eventuell retur
• Bevakning av orderstatus, leveranstid samt återkoppling till säljarna
• Orderregistrering i SAP
• Intern och extern kundkontakt gällande leveranser och fakturafrågor
• Vid behov vara behjälplig inom Client operations
• Rapportering till närmsta chef
Uppdraget innebär att du är anställd av oss på ProfessionalConsulting men arbetar hos vår kund på deras kontor i Sollentuna. Tjänsten är tillsvidare och beräknas starta i maj/juni. För rätt person finns chans till övertag. Kontorstider tillämpas.
Vi söker dig som har gymnasiekompetens samt minst tre års erfarenhet av liknande uppgifter, du har till exempel arbetat med orderhantering/orderflöde. Det är ett krav att du som söker tjänsten har vana av att arbeta i flera stödsystem samtidigt samt att du har telefonvana. Erfarenhet av SAP är meriterande. Det är även ett krav att du är flytande i norska och svenska i tal och skrift samt att du har goda kunskaper i engelska. Övriga nordiska språkkunskaper anses meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet.
Vidare är du en självgående, driven och engagerad person som tar eget ansvar. Du har förmåga att kunna prioritera, strukturera och planera ditt eget arbete. Det är viktigt att du ligger steget före och hela tiden arbetar proaktivt. Som person har du hög social förmåga, en personlig mognad och självinsikt samt viljan att lära nytt. Vidare är du lyhörd samt öppen för nya utmaningar. Låter det här som något för dig? Ansök då idag!
Professional Consulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. Professional Consulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på
www.professionalconsulting.se redan idag!
Publiceringsdatum2014-04-10Arbetstider och omfattningHELTID
ErsättningFast lön enligt avtal
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagProfessional Consulting
AdressProfessional Consulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm
Jobbnummer 1838253
Observera att sista ansökningsdag har passerat.