Norma Sweden söker Ekonomiassistent
Personaluthyrning, Logistik & Service Anderstorp / Ekonomiassistentjobb / Gislaved
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Gislaved,
Gnosjö,
Tranemo,
Värnamo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Personaluthyrning, Logistik & Service Anderstorp i Gislaved,
Gnosjö,
Tranemo,
Värnamo,
Vaggeryd eller i
hela Sverige NORMA Sweden AB ingår i den globala koncernen NORMA Group som är en ledande leverantör av slangklämmor och kopplingslösningar. NORMA Sweden har tillverkning, lager, distribution, stödfunktioner och utveckling i Anderstorp med runt 80 medarbetare. Med cirka 9 000 anställda globalt, har koncernen ett internationellt nätverk av tillverkningsanläggningar och försäljnings- och distributionskontor i Europa, Amerika och Asien. Koncernen tillverkar ett omfattande utbud av innovativa produkter inom "Fastening", "Fluid"- samt "Water management" och är en ledande utvecklingspartner inom dessa områden. NORMA Group har över 10 000 kunder i mer än 100 länder.
Vad innebär rollen?
Vi söker en ny stjärna till vårt lokala ekonomiteam som består av 5 engagerade medarbetare som ansvarar för lokala ekonomifrågor och rapporterar resultat till koncernledningen. Tjänsten är ett visstidsanställning (studievikariat) till juni 2024, med god chans till fortsatt förlängning.
Rollen innebär framförallt arbete med leverantörsfakturor och matchning mot tillverkningsorder. Du blir företagets expert på Exflow och Readsoft och deltar som en naturlig del med processutveckling kring fakturaflödet. Du ansvarar även för kravrutinen mot kunder, bokar inbetalningar, hantering av leasing, stämmer av några konton och är delaktig i bokslutsarbetet där vi hjälps åt att få ihop helheten innan deadline. Arbetsplatsen erbjuder fina kontraster genom att vara en relativt liten familjär arbetsplats, men som tack vare koncernen får ett global koncern perspektiv med internationella kollegor.
Vem söker vi?
Vi ser att du har en har ekonomisk utbildning från minst gymnasienivå och är väl insatt i momsrelaterat arbete och regelverk.
Du har erfarenhet av att arbeta med hela processen gällande leverantörsfakturor och matchning mot inköpsorder.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av AX/D365, Exflow, och Readsoft. Men framförallt goda kunskaper i Office-paketet.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Dina personliga förmågor återspeglas i att du är noggrann, strukturerad och ansvarstagande med ett intresse för systematiskt förbättringsarbete och goda rutiner. Inte minst värdesätter du internt erfarenhetsutbyte och ser värdet i att arbeta tillsammans, vilket är naturligt i vårt sätt att arbete då vi är ett litet och prestigelöst team.
Publiceringsdatum2022-11-29Övrig informationTillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med din ansökan.
Välkommen att registrera din ansökan på
www.pulsbemanning.se. Vid frågor kontakta rekryteringsansvarig Anela Drndo på Telefonnummer: 0370- 30 78 61 för mer information.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2022-12-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Personaluthyrning, Logistik & Service Anderstorp (org.nr 556803-3343)
Arbetsplats Puls Bemanning AB
Jobbnummer 7212931
Observera att sista ansökningsdag har passerat.