Nämndsekreterare till Vård och Omsorg
Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
2021-02-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare till Vård och Omsorg" (publicerad 2022-01-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
VÅR VERKSAMHET
Vård- och omsorgsnämndens verksamheter tillhandahåller stöd, vård och omsorg till människor i livets olika skeden. I nämndens verksamheter arbetar ca 3 800 medarbetare och nämnden har en årlig budget om drygt 2,5 miljarder kronor. Vård- och omsorgskontorets Berednings- och utredningsenhet ansvarar för att bereda och utreda ärenden på uppdrag av nämnden och kontorsledning samt vissa kontorsövergripande funktioner. På enheten finns nämndsekreterarna som ansvarar för administration av nämnd, utskott och kontorsövergripande samverkansråd med fackliga organisationer.
ARBETSBESKRIVNING
Nu går en av våra två nämndsekreterare vidare i sitt yrkesliv och vi söker en ny kollega.
Som nämndsekreterare ansvarar du för att kallelse och handlingar skickas ut till nämnd, utskott och samverkansråd inom given tidsram. Du skriver protokoll från nämnd, utskott och samverkansråd med fackliga organisationer, expedierar protokoll och handlingar samt ansvarar för allmän administration i samband med nämnd och utskott. Vidare är du sekreterare i politiska styr- och referensgrupper samt samverkansorgan med andra kontor.
Du deltar vid beredningsmöten inför nämnd såsom tjänstemannaberedning, ordförandeberedning och presidieberedning. Inom ramen för nämndens uppdrag ger du stöd och service till nämndens ordförande, kontorets medarbetare och medborgare samt samverkar med kontorets ledning.
I arbetet ingår även postöppning, diarieföring av handlingar och ärenden samt utlämnande av allmänna handlingar. Nämndsekreterarna är arkivredogörare.
Du kommer arbeta nära kontorets informationssamordnare i frågor som rör diarieföring och arkivering. I frågor som rör informationshantering och arkivering arbetar ni tillsammans med kommunens stadsjurister och stadsarkivarie. Nämndsekreterarna ingår i kontorets diariegrupp som arbetar med diarieföring som rör hela vård- och omsorgskontoret.
Arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid utifrån kontorets behov och din kompetens.
DIN PROFIL
Vi söker dig som har högskoleexamen inriktning mot offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, alternativt likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt. Har du erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation, nämndadministration och myndighetsutövning är det meriterande.
Du har god kunskap om offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, kommunallagen, förvaltningslagen och arkivlagen.
Du behärskar Officepaketet och har möjlighet att snabbt sätta dig in i administrativa system.
Som person är du ansvarstagande och strukturerad, och ser helheten samtidigt som du är noggrann med detaljer. Du är stabil och serviceinriktad och har förmåga att behålla professionalitet även under utmanande omständigheter så som korta tidsramar. Du har god samarbetsförmåga och lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter.
Vidare har du en god språklig analytisk förmåga och lätt för att utrycka dig i svenska språket i tal och skrift.
MER INFORMATION OCH ANSÖKAN
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, vänligen ansök via annonsen under lediga jobb på
www.norrkoping.seVill du veta mer om tjänsten kan du kontakta verksamhetschef Helena Axestam
helena.axestam@norrkoping.se 011-15 1039 eller rekryteringsspecialist Anna-Karolina Gradvall
anna-karolina.gradvall@norrkoping.se på 011-15 30 12.
Välkommen med din ansökan senast den 25 februari.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2021-02-04ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Norrköpings kommun (org.nr 212000-0456),
http://www.norrkoping.se Jobbnummer 5558798
Observera att sista ansökningsdag har passerat.