Nämndsekreterare, sektor samhällsbyggnad

Ale kommun, Sektor samhällsbyggnad / Administratörsjobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ale kommun, Sektor samhällsbyggnad i Ale

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 300 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Sektor samhällsbyggnads uppdrag är att säkerställa att kommunens invånare har en god boende- och livsmiljö i ett långsiktigt hållbart samhälle. Sektorn omfattar stab och tre verksamhetsområden; miljö, teknik samt plan och bygg. Nämndsekreteraren ingår i staben med sektorchefen som närmaste chef.



Publiceringsdatum
2019-04-05

Arbetsuppgifter
Är du intresserad av nämnds- och verksamhetsfrågor? Föredrar du variation i ditt arbete och stimuleras av komplexa frågor? Sektor samhällsbyggnad söker nu en nämndsekreterare.

Du kommer att arbeta som nämndsekreterare för samhällsbyggnadsnämnden samt för rådet för funktionshinderfrågor.

Som nämndsekreterare är du en mycket viktig länk mellan politiken och förvaltningen genom att du säkerställer en god och effektiv ärendehantering kring politiska beslut. Du arbetar med nämndens hela administration såsom inkomna handlingar, diarieföring, kallelser, protokoll, expediering och arkivering. I arbetet ingår att vara sekreterare vid nämndens möten, hålla kontakt med nämndens ordförande, granska inkomna handlingar och bistå politik och sektor med information. I arbetet ingår även att ge stöd till medarbetare vid hantering av allmänna handlingar, dokumenthantering och liknande frågor. Ale kommun har en digital nämndprocess där ärendehanteringssystemet Castor används.

Dina arbetsuppgifter omfattar även att vara ett stöd till verksamhetschefer och sektorledning med bland annat utredningar, remissvar, förberedelser av tjänsteutlåtanden samt framtagande av underlag.

Du kommer även att representera sektorn i olika arbetsgrupper. Du behöver därför trivas med att ta stort ansvar och att ha många kontaktytor.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning med goda kunskaper i kommunal lagstiftning och annan lagstiftning knuten till offentligt styrd verksamhet. Alternativt har du annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Som nämndsekreterare behöver du vara analytisk, strukturerad och noggrann i ditt arbete. Du har ett engagemang för att arbeta nära demokratins kärna, det kräver också att du har integritet. Rollen kräver god samarbetsförmåga och flexibilitet. Vi söker dig som har mycket hög servicekänsla, trivs med att vara i en stöttande roll samt följa rutiner och processer. Du kan självständigt planera, organisera och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är ordningsam och prestigelös vilket gör att du är beredd att utföra både enklare och mer kvalificerade arbetsuppgifter med samma engagemang. Du är lyhörd och kan arbeta med flera uppdrag samtidigt och kan prioritera på ett ansvarsfullt sätt.

Tidigare erfarenhet av nämndarbete är meriterande. Det är också positivt med förståelse för hur det är att arbeta i en politiskt styrd verksamhet, till exempel genom erfarenhet från arbete i kommunal eller offentlig förvaltning. Kännedom och kunskap om klarspråk, analys av rättighetskonsekvenser i tjänsteskrivelser och erfarenhet och kunskaper om dataskyddsförordningen (GDPR) är också ett plus.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-23
Ange följande referens när du ansöker: A866165
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Laila Ekman 0303-70 33 05
Lisbeth Sjöström 0303-70 36 67

Företag
Ale kommun, Sektor samhällsbyggnad

Adress
Ale kommun, Sektor samhällsbyggnad
Ledetvägen 6
44980 ALAFORS

Kontorsadress
Ledetvägen 6 ALAFORS

Jobbnummer
4715989

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ale kommun, Sektor samhällsbyggnad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ale kommun, Sektor samhällsbyggnad: