Nämndsekreterare/Registrator med arkivansvar
Region Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du ett samhällsengagemang och vill du vara med och driva samt utveckla arbetet kring nämnd, registratur och arkiv? Nu finns möjlighet att söka tjänsten som Nämndsekreterare/Registrator med arkivansvar på serviceförvaltningen i Region Stockholm.
Välkommen att söka till oss!
Om oss
Enheten kansli och administration ansvarar bland annat för nämndadministration, registratur och diarie- och arkivhantering samt administrativt stöd för chefer. Inom enheten organiseras också Region Stockholms idrotts- och friskvårdsförbund (RSIF). Enheten är en del av avdelningen verksamhetsstöd på serviceförvaltningen och bidrar till fastighets- och servicenämndens ansvarar för att utveckla moderna effektiva administrativa stödtjänster genom att konsolidera och realisera synergier inom administration och it åt Region Stockholms nämnder och bolag.
Publiceringsdatum2023-03-17Om tjänstenNämnd- och registratur är centralt i förvaltningens arbete och i rollen som nämndsekreterare/registrator med arkivansvar kommer du att utgöra ett viktigt stöd i förvaltningens besluts- och ärendehantering. Som nämndsekreterare kommer du vara den som har huvudansvar för nämndsprocessen genom att förbereda inför nämndssammanträden, organisera beslutshanteringen samt upprätta protokoll. Rollen omfattar även andra nämndadministrativa arbetsuppgifter samt att vara sekreterare vid nämndens sammanträden som är förlagda på dagtid.
Utöver rollen som nämndsekreterare kommer du tillsammans med förvaltningens befintliga registrator arbeta med att registrera- och diarieföra ärenden samt hantera postöppning. I uppdraget ingår även ansvar för förvaltningens arkivhantering där ni tillsammans kommer ansvara för en välfungerande arkivprocess. Rollen innebär att vara sakkunnig för att säkerställa att nämnd- och ärendeprocessen, diarieföring samt arkivhantering sker enligt gällande regelverket.
I tjänsten kommer du tillsammans med dina kollegor ha möjlighet att vara med och utveckla enhetens uppdrag och arbete. Tillsammans är ni "spindel i nätet" och arbetar brett när det gäller kansli, administration, ärendehantering, diarieföring och arkiv. Ni har en viktig roll i att ge stöd i besluts- och ärendehantering samt nämndadministrativa frågor. Tjänsten inkluderar även andra administrativa uppgifter, att ta fram handlingar samt besvara förfrågningar såväl internt som externt.
Vem är du?
Vi söker dig som har kunskap om arbete i en politiskt styrd organisation. Du behöver därför ha minst ett års erfarenhet som sekreterare i nämnd/styrelse, registrator, arkivarie eller likande. Du har relevant högskoleexamen där statsvetenskap, juridik eller arkiv- och informationsvetenskap ingår alternativ annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av att arbeta med arkivfrågor är meriterande.
Du är strukturerad, har förmåga att arbeta självständigt och tar eget ansvar samtidigt som du är en god lagspelare. Du är noggrann och har stor känsla för god service. Du kommer att arbeta i en flexibel verksamhet där du tar egna initiativ och ser helheten. Du tycker att det är spännande at få vara med och utveckla och påverka framtiden arbetsuppgifter i din yrkesroll, exempelvis genom framtagande av processbeskrivningar och rutiner, samt håller dig uppdaterad kring gällande rutiner, regelverket- och lagar.
Vi arbetar i en digital nämndprocess så du behöver ha en god systemvana och kan hantera digitala dokument- och ärendehanteringssystem som en del av det praktiska nämnd- och diariearbetet. Vidare behöver du ha god kännedom om de lagar som gäller inom offentlig förvaltning och kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete. Som anställd inom enheten erbjuds du individuell kompetensutveckling och dessutom så tillämpar vi flextid och möjlighet till att arbeta hemifrån har vi för att underlätta för dig att få ihop vardagen. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård i form av kostnadsfri öppensjukvård. Läs mer om förmånerna i vårt kollektivavtal
https://skr.se/download/18.5627773817e39e979ef38a75/1642166777278/5520.pdf.Ansökan och rekryteringsprocessen
Vi rekryterar fortlöpande, så låter det här som något för dig skicka in din ansökan så snart som möjligt! För en komplett ansökan räcker det med att bifoga ditt CV. När du ansöker kommer du att få besvara ett antal frågor, dessa ersätter personligt brev.
Varmt välkommen med din ansökan!
Serviceförvaltningen - en nyckelspelare! Serviceförvaltningen levererar kvalitativa och konkurrenskraftiga tjänster inom IT, upphandling, ekonomi, HR, facility management och kommunikation till förvaltningar och bolag inom Region Stockholm. Det gör oss till en nyckelspelare i arbetet med att skapa mervärde för verksamheterna som ansvarar för regionens hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regionala utveckling och kultur. Vill du arbeta i en organisation där din insats gör stor skillnad och där du får både utveckla och utvecklas? Då är serviceförvaltningen rätt för dig.
https://www.sll.se/om-regionstockholm/Organisation/forvaltningar/serviceforvaltningen/Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök". Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
https://www.regionstockholm.se/jobb Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/2605".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Stockholm (org.nr 232100-0016)
Arbetsplats Serviceförvaltningen, Verksamhetsstöd, Kansli och administration
Kontakt Jennie Vellner
08-12317557 Jobbnummer 7560420
Observera att sista ansökningsdag har passerat.