Nämndsekreterare

Uppsala kommun / Administratörsjobb / Uppsala
2019-12-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2020-04-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala, Södertälje eller i hela Sverige

Kommunledningskontoret kansli

Har du erfarenhet av rollen som nämndsekreterare eller är intresserad av av offentlig verksamhet och har flera års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete? Då kan du vara den vi söker för att axla nyckelrollen som nämndsekreterare på kommunledningskontoret!

Vi erbjuder ett jobb med stort ansvar där du har många kontakter med både politiker, tjänstemän och allmänheten.

På vår enhet för nämndsekretariat och registratur får du ca 30 kollegor som alla stödjer en förvaltningsgemensam ärendeprocess och informationshantering för kommunens samtliga nämnder, förvaltningar och övriga politiska organ. I Uppsala kommun är nämndprocessen till stora delar digital och vi arbetar kontinuerligt med att utveckla effektiviteten och kvalitetssäkringen. Nu ser vi fram emot att göra det med dig!

Ditt uppdrag
Arbetet som nämndsekreterare i Uppsala kommun innebär kontakter med såväl politiker som tjänstepersoner och allmänhet. Genom din beredning, praktisk planering och protokollföring av nämndens sammanträden samt det för- och efterarbete som ingår i rollen, ansvarar du för att nämndprocessen både är effektiv och kvalitetssäkrad. Du kommer att arbeta åt en eller flera nämnder/politiska organ och i nära samarbete med nämndens ordförande och förvaltning. Tillsammans med dina kollegor inom enheten, avdelningen för kansli och andra kollegor kommer du att delta i det fortlöpande arbetet med att ta fram gemensamma rutiner och vara delaktig i olika aktuella utvecklingsprojekt.

Publiceringsdatum
2019-12-13

Bakgrund
Vi söker dig som har universitets-/högskoleexamen med inriktning mot offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Har du dessutom någon typ av juridisk utbildning ser vi det som meriterande. Det är självklart en fördel om du har arbetat som nämndsekreterare men har du flerårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, tror vi du har goda förutsättningar för att lyckas. Eftersom nämndprocessen är digital, är det en förutsättning att du har grundläggande goda IT-kunskaper, är van att arbeta digitalt och har lätt att lära dig nya system. Det är en fördel om du har arbetat i ärendehanteringssystemet Public360 liksom erfarenhet av att utbilda. Du behärskar svenska i tal och skrift.

I ditt arbete är du duktig på att strukturera, planera och prioritera och har förmågan att fokusera på rätt saker. Du är van att ta initiativ och sätta igång aktiviteter för att uppnå resultat. Som person är du lugn, flexibel och kommunikativ med utvecklad förmåga att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Din samarbetsförmåga är mycket god och din omgivning uppfattar dig som lyhörd och smidig.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten kontakta enhetschef Martina Bruzelius på 018-7278419. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta: Britt Pedersen, HR-specialist, 018-727 6712

Fackliga företrädare: Vision, Jennie Eriksson, 018-7272439. Jusek, Jonny Eliasson, 018-7272212, SACO-rådet, Akademikerförbundet SSR Maria Persson, 018-727 24 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, utveckling och utredning, hållbarhet, säkerhet och beredskap samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Kommunledningskontoret bedrivs under parollen "Ett Uppsala. En kommun". Utifrån detta samordnar och leder kommunledningskontoret kommunens arbete så att de antagna politiska målen kan uppfyllas.

Avdelningen för kansli har till uppdrag att utifrån kommunfullmäktiges och kommunstyrelsens helhetsperspektiv stödja nämnder, förvaltningar och de kommunala bolagen. Här finns kommunens samlade resurser för nämndadministration, juridik, registratur och stadsarkiv och juridik till kommunens nämnder och förvaltningar, dessutom stödjer avdelningen de kommunala bolagen inom vissa av avdelningens verksamhetsområden. Vi är cirka 75 medarbetare och vi arbetar i moderna lokaler på Stationsgatan 12 i Uppsala, precis intill centralstationen.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100%. Tillträde 1 april eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uppsala kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KSN-2019-03806".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Uppsala kommun (org.nr 212000-3005)

Jobbnummer
5001647

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala kommun: