Nämndsekreterare

Sigtuna kommun / Administratörsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun i Sigtuna, Stockholm eller i hela Sverige

Sigtuna kommun är en framtids- och tillväxtkommun med 47 000 invånare boende i någon av våra tätorter Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Nästan 30 000 arbetstillfällen finns i kommunen varav 20 000 på Arlanda flygplats. Innovation och hållbara logistiklösningar för framtiden har blivit kännetecknande för Rosersbergs industriområde och i Sigtuna stadsängar bygger vi hållbart för framtiden.

I Sigtuna kommun kommer invånaren först. Vi tror på allas lika värde, kvalitet i fokus, uppdragsgivarens förtroende och att olikheter berikar.




Publiceringsdatum
2017-10-16

Arbetsuppgifter
Nämndsekreterarens främsta arbetsuppgift är ärende- och protokollshantering för barn- och ungdomsnämnden. I tjänsten som nämndsekreterare skall du hantera enklare skrivelser och mindre projekt. I rollen har du kontakt med både politiker och tjänstemän där du spelar en viktig roll i arbetet med att samordna och kvalitetssäkra ärendeflödet inför, under och efter nämndens sammanträden. I tjänsten ingår det även att samordna andra möten, såsom facklig samverkan och träffar med fristående verksamheter. Tjänsten består till omkring 50 % i rollen som nämndsekreterare och den resterande arbetstiden kommer att ägnas åt andra administrativa uppgifter. De administrativa uppgifterna handlar främst om bokning, beställning, fakturahantering med mera. Uppgifterna kan vara omväxlande och exempelvis vara: statsbidragsansökning, kontakter kring städ och avfallshantering, vara ett stöd till gruppen som jobbar med invånarstöd, barnomsorgsplacering, skolskjutsar, skolval och liknande uppgifter.


Kvalifikationer
Du ska ha för tjänsten lämplig högskoleutbildning, gärna inriktad mot statsvetenskap, förvaltningsrätt, juridik eller liknande. Du bör ha en god kommunikativ förmåga och uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi värdesätter att du är noggrann, strukturerad, har god analytisk förmåga, kan arbeta självständigt och är proaktivt i de frågor du ansvarar för. Du bör också känna dig trygg i att ta egna utvecklingsinitiativ. Rollen kräver nära kontakter med de förtroendevalda/folkvalda där du behöver vara serviceinriktad med ett professionellt agerande och ha en neutral inställning till våra uppdragsgivare. Vi faster stor vikt vid personlig lämplighet.

Erfarenhet är inget krav, men vi ser det som en fördel om du har tidigare erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du är väl förtrogen med kommunal verksamhet.


ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder friskvårdsbidrag och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid!

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-16
Ange följande referens när du ansöker: A723049
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Fäldt thomas.faldt@sigtuna.se 08 591 26 603
Sebastian Edevärn sebastian.edevarn@sigtuna.se 070-0851395

Företag
Sigtuna kommun

Adress
Sigtuna kommun
Södergatan 20
19585 MÄRSTA

Kontorsadress
19585 MÄRSTA

Jobbnummer
3751418

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun: