Nämndsekreterare

Bergs kommun, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Berg
2017-08-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2017-08-29) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Berg, Strömsund, Åre, Vilhelmina, Storuman eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bergs kommun, Administrativa avdelningen i Berg

Välkommen till Bergs kommun.

Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Publiceringsdatum
2017-08-03

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är placerad vid Administrativa avdelningen. Avdelningens ansvarsområde är brett och utgör ett kvalificerat stöd till förtroendevalda och övriga avdelningar/verksamheter. Tillsammans ansvarar vi för flera kommunövergripande frågor inom arkiv, ärende- och informationshantering, ekonomi, kvalitetsfrågor, alkoholtillstånd, medborgarservice, fritids- och ungdomsfrågor, säkerhets- och folkhälsofrågor samt olika typer av utredningar.

Arbetet innebär ansvar för sekreterarskapet avseende verksamhetsnämnden och ett antal utskott. Du samordnar de politiska beslutsprocesserna och tjänsten är en nyckelposition med många kontaktytor i organisationen. Nämndsekreteraren kvalitetsgranskar beslutsunderlag och stödjer särskilt verksamhetsnämndens ordförande, samt cheferna inom SUH (Stöd Utveckling Hälsa) och BoU (Barn och Utbildning) avseende ärendeberedning och handläggning. Du är navet som får helheten att fungera.

I arbetsuppgifterna ingår även att tillsammans med kollegor driva arbetet med att utveckla och effektivisera kommunens ärende- och beslutsprocesser. Du kommer att ha en aktiv roll i enheten demokratistöd, som består av chef, administratörer och arkivarie. Arbetet är utåtriktat och innebär många kontakter inom hela organisationen

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning med inriktning offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer vara relevant. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt kunskap inom kommunalrätt och förvaltningsrätt.

Dina personliga egenskaper
Som person tar du ansvar, planerar och prioriterar i ditt arbete. Du kan snabbt sätta dig in i och driva komplexa frågeställningar och är duktig på att ta egna initiativ. Du har även förmåga att arbeta resultatinriktat och leverera underlag av hög kvalité inom periodvis snäva tidsramar.

Du behöver vara strukturerad, ha vilja att skapa och utveckla hållbara relationer samt bidra till ett gott samarbete inom organisationen. En viktig uppgift för alla medarbetare hos oss är att bidra till ett öppet, positivt och konstruktivt arbetsklimat. Vi tror att du har ett intresse för politik, offentlig förvaltning och samhällsfrågor.

Vi erbjuder
En öppen och positiv arbetsplats med hjälpsamma kollegor. Vi har alltid nära till skratt och arbetar ständigt med förslag på förbättringar för att höja kvaliteten på vårt arbete och servicen till allmänheten. Tjänsten som nämndsekreterare erbjuder omväxlande och utmanande arbetsuppgifter med stort inflytande och eget ansvar. Arbetet präglas av nära dialog med professionella kollegor, och med stora möjligheter att delta i utvecklingen av verksamheten och kommunen.

Tidsbegränsad anställning. Tillträde snarast eller enl. överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-28
Ange följande referens när du ansöker: 3497741978
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anton Johansson anton.johansson@berg.se (+46) 0687-162 01
Fackliga kontaktpersoner (+46) 0687-161 00

Företag
Bergs kommun, Administrativa avdelningen

Adress
Bergs kommun, Administrativa avdelningen
BOX 73
84040 Svenstavik

Kontorsadress
ÄNGESVÄGEN 2 -4, 84040 Svenstavik

Jobbnummer
3625844

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bergs kommun, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bergs kommun, Administrativa avdelningen: